اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بورس منطقه‌ای مازندران:

زمینه حضور خانواده‌های مازندرانی در بورس فراهم می‌شود

مدیرعامل بورس منطقه‌ای مازندران گفت: زمینه حضور همه خانواده‌های مازندران در بورس فراهم می‌شود.

زمینه حضور خانواده‌های مازندرانی در بورس فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی جعفری صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی استان مازندران در ساختمان معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران اظهار داشت: در حال حاضر 13 کارگزار بورس در ساری، پنج کارگزار در شهرستان بابل، چهار شرکت کارگزار بورس در آمل و همچنین شرکت‌های کارگزار بورس در نوشهر و تنکابن در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای در دست اجرا داریم که همه خانواده‌ها را وارد معاملات بورس کنیم.

مدیر بورس منطقه‌ای مازندران در ادامه با اعلام اینکه از شروع فعالیت بورس میزان معاملات انجام شده در بورس 200 میلیارد تومان بود، گفت: در هفت ماهه امسال میزان معاملات انجام شده بورس مازندران یک‌هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه از ابتدای فعالیت بورس در مازندران کار با شش شرکت آغاز شد، تصریح کرد: در حال حاضر سهام 21 شرکت تولیدی مازندران در 25 تالار بورس مازندران داد و ستد می‌شود.

جعفری در ادامه به آموزش 30 هزار نفر در تالار بورس مازندران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 100 هزار سرمایه‌گذار بورس در مازندران فعالیت می‌کنند.

این مسئول در ادامه مهم‌ترین چالش‌های سرمایه‌گذاری در استان را فراهم نبودن فضای مناسب سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: باید فضای تبدیل شرکت‌ سهامی عام به شرکت سهامی خاص فراهم شود.

جعفری نبود شرکت هلدینگ در مازندران را دیگر چالش موجود سرمایه‌گذاری در مازندران اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این پیشنهاد برای نخستین بار توسط یکی از استادان دانشگاه مطرح شد ولی مورد حمایت واقع نشد.

وی تولید محصولات به صورت سنتی را دیگر چالش سرمایه‌گذاری در مازندران اعلام کرد و اظهار داشت: برای افزایش سرمایه‌گذاری در مازندران نیاز است رویکرد تولید محصولات در مازندران فراهم شود.

مدیر بورس منطقه‌ای مازندران در ادامه گفت: تولیدات خانوادگی در مازندران به صورت شرکتی تبدیل شود.

وی درباره مطرح شدن ایجاد بورس کشاورزی در مازندران تصریح کرد: برای ورود محصولات کشاورزی به بازار بورس نیاز است محصولات کشاورزی مازندران استاندارد شود.

جعفری در پایان با اعلام اینکه فرمت شرکت‌های مازندران سهامی خاص است، بیان داشت: با این فرمت امکان دسترسی به منابع مالی مهم برای شرکت‌ها فراهم نیست و به این دلیل شرکت‌ها قابل پیشرفت نیستند.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول