اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

ساماندهی 12 میلیارد تومان زکات پرداختی در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 12 میلیارد تومان زکات در این استان ساماندهی شده است.

ساماندهی 12 میلیارد تومان زکات پرداختی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، قنبر موسی‌نژاد شامگاه یکشنبه در دومین همایش تجلیل از فعالین و عاملین زکات شهرستان سقز که با حضور نماینده ولی فقیه استان کردستان در آموزشکده فنی مهندسی سقز برگزار شد، اظهار داشت: 31 میلیارد و 933 میلیون ریال زکات غلات، 51 میلیارد و 573 میلیون ریال زکات مال‌التجاره و 17 میلیارد و 357 اموال زکوی از قبیل نخود، جو و پول و 20 میلیارد و 134 میلیون زکات فطریه بوده است.

وی کل مبلغ هزینه کرد زکات را مبلغ 120 میلیارد و 997 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 43 میلیارد و 673 میلیون ریال در راستای مصرف فقرا و 52 میلیارد و 613 ریال در زمینه طرح‌های عمرانی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: 4 میلیارد و 576 میلیون از زکات جمع‌آوری شده به منظور رفع مشکلات مددجویان در اختیار کمیته امداد و 20 میلیارد و 134 میلیون ریال زکات فطریه نیز توسط معتمدین محل جمع‌آوری و هزینه شده است.

به گفته موسی‌نژاد، 390 نفر دهیار، 16 نفر از بخشداران و یک‌هزار و 350 نفر از شوراهای اسلامی در زمینه ترویج و اجرای فریضه زکات در سطح روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

این مسئول از برگزاری 450 مورد شورای زکات در سطح استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: برگزاری 15 هزار مورد تبلیغات چهره به چهره، بکارگیری 160 نفر در راستای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ زکات و بکارگیری 2 هزار و 100 عامل افتخاری از اقدامات دبیرخانه شورای زکات در سطح استان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 700 روستا، 10 شهر و 12 بخش استان با همت فعالین و مبلغین زکات جمع‌آوری می‌شود.

موسی‌نژاد تصریح کرد: 270 پروژه عمرانی شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و غیره از محل تشویقی زکات در سطح استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: امسال همچنین 20 واحد مسکن مددجوی از محل زکات احداث شده که سه واحد آن در شهرستان سقز است.

این مسئول به جایگاه علما و روحانیون منطقه اشاره و تصریح کرد: ورود روحانیون به بحث زکات اثرگذار خواهد بود و به یقین انجام تکالیف الهی به ویژه در مسئله زکات موجب می‌شود که فقر در جامعه زدوده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان اضافه کرد: پرداخت زکات به عنوان یکی از ارکان اقتصاد جامعه، کمک خوبی به روند درمان بیماران نیازمند، تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تامین جهیزیه دختران دم‌بخت می‌کند و این همان اصلی است که در دین اسلام بر آن تاکید شده است.

وی همراهی و کمک نماینده ولی فقیه در بحث زکات در استان را شایسته تقدیر خواند و گفت: حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی یکی از معدود روسای زکات استان‌هاست که همواره مورد تقدیر و تجلیل مسئولان کشوری قرار می‌گیرند.

موسی‌نژاد در این همایش پیشنهاد کرد تا میدانی به نام زکات نامگذاری شود بلکه فتح بابی شود تا فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات ملموس‌تر شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از رسانه‌ها و صدا و سیما در بحث فرهنگ‌سازی در راستای پرداخت زکات در استان، به صورت ویژه از خبرگزاری فارس تقدیر کرد که در زمینه ترویج ارزش‌های دینی و بلاخص بحث زکات پیشتاز بوده است.

انتهای پیام/79002/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول