اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خبر داد

تشکیل کارگروه اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و خانه

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل کارگروه اجتماعی با پشتوانه قانونی در همه استان‌ها از جمله خوزستان گفت: این کارگروه با حضور بیش از 30 مدیر کل و استاد دانشگاه وارد یک مرحله عملیاتی در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و خانه شد.

تشکیل کارگروه اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و خانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید کریم حسینی در جشنواره پیوند آسمانی که ظهر امروز در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: کارگروه اجتماعی به صورت رسمی و با پشتوانه قانونی در همه استان‌ها از جمله خوزستان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این کارگروه با حضور بیش از 30 مدیر کل و استاد دانشگاه وارد یک مرحله عملیاتی در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و خانه شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه واقعیت‌های اجتماعی در حوزه ازدواج و طلاق نباید نادیده گرفته شود تصریح کرد: با مخفی کردن آمار و اطلاعات ازدواج و طلاق و غفلت از انجام اقدامات موثر، نمی‌توانیم آسیب‌های اجتماعی در این حوزه را کاهش دهیم و ممکن است روزی از این زخم به جای مانده آسیب ‌ببینیم.

وی با بیان اینکه افزایش میزان طلاق در خوزستان یک مسئله نگران کننده است عنوان کرد: در بحث ازدواج به مسایل چون افزایش سن ازدواج، کاهش میزان فرزندآوری و سخت شدن مراحل ازدواج مبتلا هستیم.

حسینی در این خصوص اضافه کرد: این‌ها واقعیت‌هایی است که در کارگروه فرهنگی اجتماعی به عنوان معضلات اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و زنگ خطر وجود این معضلات در استان به صدا درآمده است که لازم است مسئولان امر این زنگ خطر را بشنوند.

وی خاطر نشان کرد: علمای حوزه علمیه، اساتید دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش در امر ازدواج را به عنوان یکی از اصول کاری خود مدنظر قرار دهند و این مسئله را به عنوان یک واقعیت اجتماعی جدی بگیرند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان به کارهای خوبی که در این حوزه انجام شده است اشاره کرد و گفت: برای تسهیل امر ازدواج طی یک برنامه‌ریزی مناسب از دفا‌تر ازدواج تخفیف ویژه برای ثبت ازدواج جوانان گرفته شده و دفا‌تر ثبت طلاق نیز در جهت مشاوره و ارجاع زوجین به مراکز مشاوره تلاش مضاعفی خواهند داشت.

وی ادامه داد: عطش اجتماعی خانواده‌ها برای مراجعه به این مراکز وجود دارد که امیدواریم در ایام نزدیک گام‌های عملی خوبی در این جهت برداشته شود.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول