اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه محرم و صفر صورت می‌گیرد

فعالیت 713 هیئت عزاداری در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در ایام ماه محرم و صفر 713 هیئت عزاداری در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 713 هیئت عزاداری در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عیسی بزمانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ماه محرم امسال یکی از برنامه‌هایی که در دست داریم دعوت از مبلغان اعزامی است به طوری که بیش از 680 مبلغ در استان فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از این تعداد 228 نفر برادر و 46 نفر خواهر مبلغه خواهند بود که از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به استان اعزام می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: 311 مبلغ بومی و 95 نفر مبلغه خواهر در این ایام محافل عزاداری را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی افزود: در طول این ایام 37 نفر از روحانیون مسلط به فرهنگ دینی نیز در امر ترویج فرهنگ عاشورایی فعالیت دارند.

بزمانی گفت: کانال‌های اعزام این مبلغان به استان از طریق دفتر تبلیغات اسلامی قم، سازمان اوقاف و امور خیریه و بیت‌های مراجع خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اذعان داشت: 445 مداح نیز در سیستان و بلوچستان که دارای پرونده هستند مراسم عزاداری را پوشش می‌دهند.

این مسئول عنوان کرد: در ماه محرم امسال ما به دنبال غنا بخشی و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه هستیم و در این راستا آسیب‌هایی که متوجه محافل و مجالس عزاداری می‌شود را شناسایی و در جهت آسیب زدایی آنها اقدام کرده ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل در ماه محرم گفت: اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و دسته‌روی در این روزها نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است.

بزمانی از تجمع عاشوراییان در شب‌های هفتم و هشتم محرم در زاهدان خبر داد و متذکر شد: این تجمع با حضور هئیت‌های مذهبی به طور گسترده خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اذعان داشت: دشمن در طول تاریخ مانع از ترویج فرهنگ عاشورا شده، اما شیعه و سنی در کنار هم دشمن را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته‌اند.

انتهای پیام/75005/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول