اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان:

20 تا 30 درصد سرمایه‌های کشور در ساخت و ساز هزینه می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: 20 تا 30 درصد سرمایه‌های کشور در بخش ساخت‌وساز هزینه می‌شود شود بنابراین لزوم کنترل و نظارت هوشمندانه در این بخش احساس می‌شود.

20 تا 30 درصد سرمایه‌های کشور در ساخت و ساز هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرخ حاج شیخ الاسلام در نشست خبری که بعدازظهر امروز در سازمان نظام مهندسی خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: رسانه‌ها یکی از نهادهایی هستند که در شکل دهی به افکار عمومی نقش عمده‌ای را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در گذشته رسانه‌ها تنها به بیان واقعیات عینی می‌پرداختند اما حال علاوه بر انجام این رسالت کار هدایت افکار عمومی، ایدئولوژی و تغییر تفکرات را نیز انجام می‌دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان ضمن اینکه خواستار برقراری ارتباط میان سازمان نظام مهندسی خوزستان و رسانه شد تصریح کرد: تا امروز در زمینه ارتباط با رسانه‌ها ضعیف عمل شده است که امیدواریم این ارتباط قوی‌تر شود و با کمک رسانه‌ها بتوانیم مردم را با حقوق و قوانین آشنا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی براساس اهداف پیش‌بینی شده با توجه به نیازی که در بخش ساخت و ساز احساس می‌شود بنا گذاشته شد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه 20 تا 30 درصد سرمایه‌های کشور در بخش ساخت و ساز هزینه می‌شود عنوان کرد: با توجه به سرمایه گذاری که در این بخش انجام می‌شود بنابراین لزوم کنترل و نظارت هوشمندانه در این بخش حس می‌شود.

وی اظهار کرد: آیین‌نامه سازمان نظام مهندسی از سال 75 تا 84 در مقررات ملی که استانداردهای فنی است در 22 جلد تهیه و ابلاغ شد تا در ساخت و سازهای کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان با اشاره به اینکه آنچه در ساخت و ساز هزینه می‌شود نیازمند نظارت است بیان کرد: سازمان نظام مهندسی در 31 استان در راستای نظارت بر ساخت و ساز فعال است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی خوزستان در راستای قوانین در سال 69 فعالیت خود را آغاز کرد گفت: این سازمان در خوزستان 18 دفتر نمایندگی و 11 هزار عضو دارد.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه در سازمان نظام مهندسی خوزستان چهار هزار و 500 نفر دارای پروانه اشتغال هستند عنوان کرد: این سازمان پیگیری‌های قانونی را در رابطه با اجرای مقررات ملی توسط واحدهای مختلف انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های سازمان نظام مهندسی مدیریت خدمات مهندسی است عنوان کرد: این بخش از سازمان بر طراحی، محاسبات، کنترل نقشه‌ها، ظرفیت و صلاحیت مهندسان نظارت دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان با اشاره به اینکه ظرفیت و توانایی افراد در مدیریت خدمات مهندسی سنجیده می‌شود تصریح کرد: در بخش مدیریت خدمات مهندسی، مهندسان از طریق رایانه می‌توانند به فایل‌های اطلاعاتی و کارکردهای خود دسترسی داشته باشند.

وی بخش دیگر سازمان نظام مهندسی را کنترل و نظارت بیان کرد و گفت: 70 تا 80 مهندس در شهر اهواز ساخت و ساز‌ها را را کنترل می‌کنند که در صورت قصور در کار به پرونده آن‌ها در واحد شورای انتظامی رسیدگی می‌شود.

شیخ الاسلام خاطرنشان‌کرد: سازمان نظام مهندسی خوزستان برای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز حرکت می‌کند و هیچ‌گاه به آنچه که دارد اکتفا نمی‌کند و روزانه برای رشد فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه قوانین مربوط به نظام مهندسی با سازمان‌های مختلفی مشترک است عنوان کرد: شهرداری باید همکاری‌های لازم را انجام دهد که متاسفانه تاکنون این امر به‌طور کامل تحقق نیافته است و این باعث می‌شود هنگام خسارات و مشکلات مردم تنها ناظر ساختمانی را مقصر بدانند.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان اضافه کرد: خیلی از سازنده‌ها اذعان دارند که سازمان نظام مهندسی مزاحم ساخت و ساز ما است و تنها پول می‌گیرد در صورتی که اینگونه نیست و کار براساس بنیاد جمعی بنا گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه عمر ساخت و ساز در ایران 30 سال است عنوان کرد: نظارت در کنار مجری تعریف شده است که باعث می‌شود کیفیت ساخت و ساز بالا برود.

شیخ الاسلام خاطر نشان کرد: متاسفانه بخشی از فرآیند ساخت و ساز خالی است و مردم در هنگام بروز اتفاقات در برخورد اولیه مهندس ناظر را مقصر می‌دانند در حالی که ناظر بخشی از کار است.

وی ادامه داد: ساخت و سازهایی که در ایران انجام می‌شود مصرف کننده واقعی سازنده نیست بلکه یک سری واسطه‌ها هستند که نفع آن‌ها در عدم رعایت استاندارد‌ها است.

انتهای پیام/72011/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول