اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی اعلام کرد

آغاز عملیات اجرایی 7موقوفه در آذربایجان غربی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال عملیات اجرایی ساختمان برای بازسازی هفت موقوفه در آذربایجان غربی آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی 7موقوفه در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال در برنامه کاری این اداره بازسازی چهار موقوفه برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های آذربایجان غربی شامل ارومیه (مسجد میدان و خسروبیگ)، خوی (حاج عبدالکریم) و بوکان (قاسم مهتدی) مصوب شد.

وی ادامه داد: قرارداد این چهار موقوفه با بنیاد توسعه و عمران موقوفات آذربایجان غربی منعقد شده که اقدامات شهرداری و اخذ پروانه آن‌ها در حال اتمام و آغاز عملیات اجرایی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ابراز داشت: جمع کل سرمایه‌گذاری چهار پروژه فوق بیش از 16 میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: امسال چهار پروژه مصوب داشتیم که این آمار را به هفت پروژه رساندیم و علاوه بر چهار پروژه، سه پروژه خارج از برنامه مطالعه و امکان سنجی شد که قرارداد آن‌ها منعقد و در حال آغاز عملیات اجرایی است.

مصائبی افزود: این سه پروژه شامل موقوفات حاج عزیز پریخانی و خانقاه نهریه مهاباد و حیاط انبار خوی بوده که سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها نیز بیش از 9 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی هفت پروژه مذکور را موقوفات منفعتی عنوان و تصریح کرد: جمع سرمایه‌گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در سال 92 برای این هفت پروژه به 25 میلیارد تومان می‌رسد.

مصائبی جذب سرمایه‌گذار خصوصی برای احیا موقوفات و به روز رسانی اجاره بها موقوفات را از اقدامات انجام گرفته برای افزایش درآمدزایی موقوفات عنوان کرد و ادامه داد: برخی موقوفات با گذر زمان دیگر کارآیی و بهره‌وری گذشته را ندارند که اداره کل اوقاف و امور خیریه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و انجام اقدامات لازم اعم از نوسازی، تغییر کاربری، مرمت و ... درصدد افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از موقوفات است.

وی متذکر شد: برخی افراد اموال خود را وقف کارهای خیر می‌کنند بدون این که برای آن وقف‌نامه دریافت کنند که این امر زمینه را برای سو استفاده متجاوزان به موقوفات فراهم می‌کند.

مصائبی از مردم خواست تا موقوفاتی را فاقد وقف‌نامه هستند به اداره کل اوقاف و امور خیریه معرفی کنند تا وقف‌نامه برای آن‌ها صادر کرده و نسبت به اجرای نیت واقف اقدام شود.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول