اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سابق فرهنگی سپاه پاسداران:

سبک زندگی را باید براساس آموزه‌های اسلام تبیین کنیم

مسئول سابق فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سبک زندگی یعنی پیاده کردن فرهنگ در صحنه عمل و سبک زندگی تجسم عینی فرهنگ است و ما باید سبک زندگی خود را بر اساس آموزه‌های اسلام تبیین کنیم.

سبک زندگی را باید براساس آموزه‌های اسلام تبیین کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، علی عمران درگاهی صبح امروز در نشست مسئول نمایندگی ولی فقیه، فرمانده، پرسنل و خانواده‌های پاسداران سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی اظهار  داشت: زمانی در نشریه‌ها می‌خواندیم که دادگاه در بوشهر تعطیل است وقتی دنباله آن خبر را مطالعه می‌کردیم نوشته شده بود به خاطر عدم مراجعه، دادگاه خانواده در بوشهر تعطیل شده است.

مسئول سابق فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: طلاق باید از کشور ما زدوده شود مگر موارد استثنا، زمانی طلاق در استان بوشهر موضوعیت نداشت و امروز رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند چرا در برخی از بخش‌های کشورمان طلاق زیاد است.

وی گفت: نباید فرهنگ گذشته خود را به بهانه پیشرفت کنار گذاشت و نباید متناسب با پیشرفت مادی از غرب تقلید کنیم و بنیان خانواده را از هم بپاشیم.

وی اضافه کرد: چرا صلحه رحم در بین ما ضعیف است، چرا در زمینه فرهنگ رانندگی در خیابان مردمان منضبطی به طور کامل نیستیم، آپارتمان نشینی چقدر برای ما ضروریست، الگوی تفریح سالم چیست، آیا معماری کنونی متناسب با فرهنگ کشور ماست و در معاشرت‌های روزانه چقدر به همدیگر راست می‌گوییم این‌ها قسمت‌هایی از 100 سوالی است که مقام معظم رهبری آنها را مطرح کرده‌اند.

درگاهی گفت: گذری در کنار ساحل بوشهر داشتم از چندین خانواده که در کنار ساحل نشسته بودند هیچ خانواده‌ای را ندیدم که بدون قلیان نشسته باشد.

وی افزود: معماری کنونی متناسب با فرهنگ کشور ما نیست و دروغگویی در بین ما رواج دارد و متاسفانه بعضی با داشتن توان کار از زیر کار فرار می‌کنند و در محیط اجتماعی ما پرخاشگری انجام می‌شود.

درگاهی تاکید کرد: رسانه‌ها حقوق افراد را بیشتر رعایت کنند و ما باید به قانون احترام بگذاریم و این سوال مطرح است که علت قانون‌گریزی چیست و این بیماری خطرناکی است.

وی تصریح کرد: کرامت زن باید در خانه حفظ و پایه‌های بنیان خانوادگی در جامعه محکم شود تا بتواند نقش و وظیفه اجتماعی خود را به خوبی عملیاتی کند.

وی اضافه کرد: سبک زندگی یعنی پیاده کردن فرهنگ در صحنه عمل و سبک زندگی تجسم عینی فرهنگ است و ما باید سبک زندگی خود را بر اساس آموزه‌های اسلام تبیین کنیم.

درگاهی با بیان اینکه سبک زندگی ما بخشی  از اعتقادات ماست، گفت: فرهنگ همان مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها و ظرفیت‌های روحی  و رفتاری است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ایمان در سبک زندگی تقویت شود ما می‌توانیم سبک زندگی نمونه ارائه کنیم.

درگاهی با اشاره به اینکه ما مسلمان هستیم و باید به سبک اسلامی زندگی کنیم، افزود: چرا فرهنگ کار جمعی در کشور ما ضعیف است با اینکه غربی‌ها کار جمعی را به نام خودشان ثبت کرده‌اند اما اسلام عزیز قبل از این‌ها فرهنگ کار را برای ما آورده است.

انتهای پیام/66001/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول