اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نارضایتی مشترکان رشت از بوی نامطبوع آب شرب

برخی از شهروندان و مشترکان مناطق شهر رشت از طعم و بوی نامطبوع آب شرب بهداشتی ابراز نارضایتی کردند.

نارضایتی مشترکان رشت از بوی نامطبوع آب شرب

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمعی از اهالی منطقه حافظ ‌‌آباد این شهر در تماس با دفتر این خبرگزاری در رشت از بوی نامطبوع آب مصرفی و شرب منطقه مذکور ابراز گله‌مندی کردند.

خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع به محل مورد نظر رفت و از نزدیک با تعدادی از ساکنان منطقه حافظ‌آباد رشت گفت‌وگو کرد.

یکی از ساکنان منطقه حافظ آباد رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  با گله‌مندی از طعم و بوی آب مصرفی، اظهار کرد: مدتی است که با باز کردن شیر آب بوی ناخوشایندی از آن به مشام می‌رسد.

وی ادامه داد: حتی در زمان نوشیدن آب نیز طعم نامطبوعی احساس می‌شود که این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

این بانوی رشتی افزود: پس از قطع آب که اخیراً در برخی از محلات اتفاق افتاده است طعم و بوی آب مصرفی به طور کلی تغییر کرد و این مسئله از لحاظ بهداشتی و... مشکل‌ساز شده است.

وی با بیان اینکه ما نیز مانند دیگر مشترکان بهای آب مصرفی خود را پرداخت می‌کنیم، گفت: باید از این خدمات به خوبی بهره‌مند شویم اما هر از چندگاهی این مسئله موجب ناراحتی ساکنان مناطق می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در گذشته با چنین مشکلی مواجه نبودیم اما اخیراً این مسئله موجب نگرانی شده است.

متین اصلی‌نژاد افزود: طعم و بوی نامطلوب آب مصرفی یک مشکل است و از طرف دیگر نگرانی ما به خاطر مبتلا شدن به بیماری‌های عفونی، پوستی و... از طریق نوشیدن و استحمام با آب آلوده است.

این شهروند رشتی گفت: امیدواریم مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر برای برطرف شدن این مشکل اقدام‌های لازم را انجام دهند.

*بوی بد آب شرب به دلیل استفاده از آب چاه‌های قدیم است

مدیر آبفای شهرستان رشت در پاسخگویی به نگرانی‌های برخی از شهروندان رشتی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: در برخی از ایام سال که کدورت آب خام بالا است و یا با قطعی برق مواجه هستیم ناچاراً از منابع قدیمی تولید آب استفاده می‌کنیم.

منصور تکجو افزود: آبی که در اختیار مشترکان شهر رشت قرار می‌گیرد از تصفیه‌خانه بزرگ آب و تصفیه‌خانه اضطراری تامین می‌شود که یکی از بهترین و مجهزترین تصفیه‌خانه‌ها در کشور است.

وی تصریح کرد: در برخی از ایام سال آبی که از سپیدرود داخل مخازن می‌شود کدورت بسیار زیادی دارد و به دلایلی مانند انجام تعمیرات و یا قطعی برق در برخی از روزها با کاهش تولید آب مواجه می‌شویم.

به گفته این مسئول، در صورت بروز چنین مشکلاتی که سالانه 6 تا هفت مرحله اتفاق می‌افتد از یکسری منابع قدیمی تولید آب که در اطراف شهر وجود دارد، استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه چاه‌های تامین آب از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارند، خاطرنشان کرد: از آنجا که این آب‌ها دارای اندکی آهن و منگنز هستند  طعم و بوی ناخوشایندی در زمان مصرف دارند.

*ضرورت راه‌اندازی سریع فاز دوم تصفیه‌خانه آب شهر رشت

تکجو، با اشاره به مناطقی که از آب چاه‌ها استفاده می‌کنند، یادآور شد: مناطقی مانند استقامت، حافظ ‌آباد، احمد گوراب و ... از جمله محلاتی هستند که در صورت بروز مشکل در شبکه آبرسانی از آب چاه‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته برای جذب اعتبارات لازم به منظور افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه آب شهر رشت، امیدواریم تا پایان سال جاری با تامین اعتبارات لازم به منظور راه‌اندازی برج شمالی 3 در شهر رشت که از مخزن  ذخیره 40 هزار متر مکعبی برخوردار است دیگر نیازی به استفاده از آب موجود در چاه‌های قدیمی نباشد و رضایت‌مندی حداکثری مشترکان مناطق مذکور جلب شود.

ا‌نتهای پیام/2300/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول