اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

پروژه‌های تعطیل و راکد با اولویت تزریق اعتبارات فعال می‌شوند

استاندار اردبیل گفت: پروژه‌های راکد و نیمه فعال در شهرهای مختلف استان اردبیل با اولویت تزریق اعتبارات فعال می‌شوند.

پروژه‌های تعطیل و راکد با اولویت تزریق اعتبارات فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در بازدید از پروژه‌های اجرایی خلخال اظهار داشت: پیشرفت پروژه‌های عمرانی در حال اجرای استان نیازمند همکاری لازم از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر است.

وی در بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی در خلخال از جمله پروژه سد تعطیل شده بفراجرد خلخال تصریح کرد: دلیل توقف عملیات اجرایی این پروژه و تعطیلی آن از 10 روز پیش مشکل تأمین مصالح رودخانه‌ای مورد نیاز برای استفاده در بدنه سد و نیز نبود همکاری لازم از سوی برخی از مسئولان اجرایی شهرستان در این زمینه است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود مشکل به وجود آمده تا یک هفته آینده حل و پروژه احداث سد خانقاه بفراجرد که قول آبگیری آن در سال‌جاری در بازدیدهای قبلی به مردم خلخال داده شده، دوباره فعال شود.

این مسئول اضافه کرد: دید مسئولان دستگاه‌های اجرایی به پروژه‌های عمرانی باید یک دید وسیع و به دور از هر‌گونه تنش با یکدیگر باشد و هرگونه ناهماهنگی و یا نبود همکاری مسئولان با همدیگر در اجرای پروژه‌های عمرانی موجب کندی رکود و یا توقف عملیات اجرایی پروژه‌ها همانند پروژه سد بفراجرد می‌شود.

وی بیان کرد: وظیفه مهم استانداری ایجاد هماهنگی بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشرفت روند اجرای پروژه‌های عمرانی است با این حال حق مسئولان اجرایی در طرح شکایات قانونی در دادگاه و در صورت تضعیف حقوق قانونی دستگاه‌های اجرایی نیز جای خود محفوظ است.

استاندار اردبیل یادآور شد: با تعطیل شدن این پروژه 150 نفر از افراد مشغول در آن بیکار شده‌اند و در کنار این مشکل با طولانی شدن زمان اجرای این پروژه اعتبارات و هزینه‌های پروژه نیز افزایش می‌یابد.

نیکزاد ادامه داد: تنش‌های اداری بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی به بهانه دفاع از حق و حقوق اداره به ضرر پروژه‌های عمرانی است.

وی در این سفر از پروژه در حال اجرای راه اصلی خلخال به سرچم بازدید و با ابراز رضایت از روند عملیات اجرایی آن گفت: تلاش می‌شود بهره‌برداری از این جاده تا دهه مبارک فجر امسال آغاز شود.

نیکزاد در بازدید از پروژه احداث استخر معیشتی روستای درو در بخش شاهرود خلخال نیز با بیان اینکه لایه ژئومن برانت این استخر در حال اجراست، افزود: با روند فعلی پروژه پیش‌بینی می‌شود آبگیری این استخر معیشتی در هفته بسیج امسال آغاز شود.

استاندار همچنین در بازدید از پروژه مسکن مهر شهر خلخال نیز یک میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی مسجد شهرک دانش مهر شهر خلخال اختصاص داد.

وی تصریح کرد: با پرداخت پنج میلیون ریال از سوی صاحبان واحدهای مسکونی مسکن مهر خلخال آسفالت خیابان‌ها و معابر خاکی این پروژه تکمیل می‌شود.

پروژه‌های عمرانی شهرستان کوثر تکمیل می‌شود

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از پروژه‌های عمرانی کوثر از تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام شهرستان کوثر با تلاش مسئولان این شهرستان خبر داد.

اکبر نیکزاد در جریان بازدید از چند پروژه عمرانی کوثر نسبت به حل مشکلات برخی از این پروژه‌ها قول مساعد داد و بر لزوم دقت و تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار این شهرستان تاکید کرد.

بازدید از تصفیه‌خانه شهر گیوی، برخی واحدهای آموزشی، بیمارستان 32 تختخوابی، سد جغناب و مسکن مهر شهر گیوی این شهرستان از برنامه‌های سفر استاندار اردبیل در شهرستان کوثر بود.

نیکزاد در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان کوثر از افتتاح مدرسه شبانه‌روزی حجاب تا هفته بسیج سال‌جاری خبر داد.

وی در زمینه بیمارستان 32 تختخوابی شهر گیوی نیز خاطر نشان کرد: عملیات سفت‌کاری این پروژه به پایان رسیده و در مرحله اجرای نازک‌کاری است.

نیکزاد روند تکمیل تصفیه‌خانه شهر گیوی را رضایت‌بخش دانست و اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی شبکه جمع‌آوری فاضلاب کوثر هم به 60 درصد رسیده است.

این مسئول همچنین در بازدید از پروژه مسکن مهر کوثر یک میلیارد ریال برای آسفالت معابر آن اختصاص داد و بیان کرد: جدول‌گذاری و زیر‌سازی مجموعه مسکن مهر انجام شده و برای آسفالت‌ریزی معابر این مجموعه باید هر خانوار ساکن در آن هم رقمی معادل دو میلیون و 500 هزار ریال به حساب شهرداری کوثر واریز کند.

وی با اختصاص یک میلیارد ریال برای سد جغناب موافقت کرد و ادامه داد: سد جغناب کوثر در هفته بسیج آبگیری می‌شود.

عملیات اجرایی سد جغناب شهرستان کوثر از سال 88 آغاز شده و با افتتاح آن حدود 160 هکتار از اراضی منطقه آبیاری می‌شود.

حجم مخزن مفید این سد 780 هزار متر مکعب است.

انتهای پیام/62001/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول