اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

توسعه مراکز علمی و حوزه‌های علمیه از برکات انقلاب است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از برکات مهم و بارز انقلاب اسلامی توسعه مراکز علمی به ویژه حوزه‌های علمیه برای گسترش مذهب اهل بیت (ع) است.

توسعه مراکز علمی و حوزه‌های علمیه از برکات انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری عصر امروز در دومین همایش بین المللی علمی ولای، اظهار کرد: دشمنان با راه‌اندازی سایت و شبکه‌های ماهواره‌ای خواستار ایجاد چهره‌ای زشت و بد از خوزستان هستند.

وی بیان کرد: خوزستانی‌ها از‌‌ همان ابتدا که دین اسلام وارد این سرزمین شد به این دین ایمان آورده و به راه علمی و فرهنگی خود در راستای اسلام ادامه دادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خوزستان کمک شایانی برای خنثی‌سازی توطئه‌های خوارج در استان انجام دادند تصریح کرد: خوارج با ورود به خاک خوزستان از سوی مردمان این استان اسیر و تحویل دستگاه حکومتی امیرالمؤمنین (ع) شدند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عشایر غیور استان خوزستان ابراز داشت: برخی از شجره نامه‌های عشایر خوزستانی به قبایل اصحاب برجسته امام علی (ع) منتهی می‌شود و این موضوع نشان از ارادت عشایر به اهل بیت (ع) است.

حیدری افزود: برخی از اصحاب و یاران امام علی (ع) با مهاجرت به مناطق گوناگون خوزستان به گسترش تشیع پرداختند و این امر موجب گسترش مذهب شیعه در استان شد.

وی تأکید کرد: رمز تشیع اصیل مردم خوزستان در علمایی همچون علی بن مهزیار اهوازی نمایان می‌شود که تلاش و کوشش خود را برای گسترش اسلام و مذهب ناب محمدی (ص) صرف کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از برکات مهم و بارز انقلاب اسلامی توسعه مراکز علمی به ویژه حوزه‌های علمیه برای گسترش مذهب اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه جایگاه علمی خوزستان در کلام، حکمت و علوم نقلی جایگاهی کاملا مطلوب است گفت: علوم علمای شیعی مدیون اعصار امام باقر (ع) و فرزندش ایشان امام صادق (ع) که در آن علم محمدی به جایگاه و انتشار سراسر خود رسید، هستند.

انتهای پیام/72015/ت30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول