اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12 آبان

عوامل بازسازی واقعه غدیر تجلیل می‌شوند

سپاه علی بن ابیطالب (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مراسم تجلیل از عوامل بازسازی واقعه غدیر را روز 12 آبان برگزار می‌کنند.

عوامل بازسازی واقعه غدیر تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، 12 آبان‌ماه طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی، هنرمندان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف هنری از عوامل و دست‌اندرکاران بازسازی نمایش واقعه عظیم غدیر در تالار شهید آوینی تجلیل به عمل خواهد آمد.

این برنامه که از سال 89 در قم آغاز شده امسال نیز همزمان با عید سعید غدیرخم با شکوه و عظمت خاصی، این واقعه مبارک در اردوگاه غدیر واقع در منطقه غدیر، پشت کوه خضر و حد فاصل شهرک قدس و جمکران بازسازی شد که هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی نسبت به سال‌های پیش ارتقا یافته بود.

امسال نیز همچون سنوات گذشته برخی از ادارات و نهادها با سپاه علی بن ابیطالب (ع) در اجرای این مراسم همکاری داشتند و همراه با 120 شهر دیگر کشور، در قم نیز مراسم بازسازی واقعه غدیر با حضور گسترده مردم به مرحله اجرا درآمد.

در قم بیش از یک‌هزار هنرمند و بسیجی در قالب پنج کاروان نمایشی در این حرکت عظیم حضور داشتند که 70 تن از آن‌ها جزء هنرمندان حرفه‌ای نمایش و مابقی جزء گروه هنروران بودند.

بر خلاف سال‌های گذشته که بازسازی حرکت کاروان از مکه به مدینه مورد توجه قرار گرفته بود اما امسال به منظور معرفی بیشتر شخصیت امیرالمومنین علی (ع)، برنامه بازسازی واقعه غدیر شامل یک بخش جدید بود و آن هم مربوط به حرکت سپاه پیامبر(ص) از مدینه به سمت مکه در سال هشتم هجری و فتح مکه و از بین بردن بت‌ها در خانه کعبه از سوی امیرالمومنین علی (ع) بود و بعد از این بخش، برنامه اصلی حرکت کاروان‌ها از مکه به سمت غدیرخم به نمایش درآمد.

گفتنی‌ است، در پایان این مراسم نیز حاضرین نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور در محل بازسازی این واقعه اقامه کردند.

انتهای پیام/2258/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول