اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان فارس صورت می‌گیرد

استقرار بیمارستان سیار دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی در روستاها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: بیمارستان کانتینری با تجهیزات کامل در روستاهای فارس برای درمان بیماری‌های دندان و چشم روستاییان استقرار می‌یابد.

استقرار بیمارستان سیار دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رحیم آزادی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنابر تفاهم‌نامه‌ای که با موسسه خیریه نوآوران سلامت تهران منعقد شد چهار کانتینر این بنیاد با تجهیزات کامل انجام جراحی و متخصصان و جراحان خبره در روستاهای فارس به صورت رایگان به درمان بیماران می‌پردازند.

وی با بیان اینکه انتخاب روستاها بر اساس میزان محرومیت آنها بوده است، افزود: این تیم از ابتدای آذرماه در فراشبند مستقر می‌شود.

آزادی ادامه داد: 32.1 درصد جمعیت فارس روستایی است که 6.9 جمعیت روستاهای کشور را شامل می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فارس چهار هزار و 126 روستا دارد و دو هزار و 613 شورای روستایی در این استان فعال است.

آزادی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 517 دهیاری در فارس مصوب و راه‌اندازی شده و 450 مورد نیز به تهران اعلام و در انتظار تصویب است.

مدیرکل امور روستایی فارس اضافه کرد: به منظور آشنایی با قوانین و مقررات شوراها، آشنایی با دستورالعمل‌های عمرانی و نظارت بر مزایده و مناقصه و آیین‌نامه‌های مالی و بودجه‌نویسی دوره‌های آموزشی فشرده برای اعضای شوراهای روستایی برگزار شد.

پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی «دهیاری و امور شوراها» در دانشگاه جامع علمی کاربردی دیگر موردی بود که آزادی به آن اشاره کرد و گفت: این دوره به صورت غیرحضوری بوده و تنها هزینه جزوات و لوح فشرده از دانشجو دریافت می‌شود.

وی بیان کرد: حضور در این رشته برای عموم آزاد است و در صورت گذراندن 72 واحد درسی مدرک مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ارائه می‌شود.

آزادی ارائه این آموزش‌ها و راه‌اندازی رشته را سبب ارتقای کار شوراهای روستایی دانست و گفت: انتخاب دهیاران توانمند توسط شوراهای کارآمد ارتقا و توسعه روستاها را در پی دارد.

گردآوری اطلاعات روستاهای استان فارس از فرمانداری‌ها و تدوین بانک اطلاعاتی روستایی فارس دیگر موردی بود که آزادی در این جلسه تشریح کرد و افزود: این بانک اطلاعاتی تا یک ماه آینده کامل می‌شود.

مدیرکل امور روستایی فارس در این نشست تصریح کرد: امکان افزایش درمان‌های رایگان خیرّی مانند بسیج پزشکان در استان فارس وجود دارد و بنا داریم رایزنی‌هایی را در این زمینه با پزشکان عمومی داوطلب انجام دهیم.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول