اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قرچک اعلام کرد

فعالیت 600 هیئت مذهبی در قرچک/ اعزام 80 مبلغ به شهر و روستاهای قرچک

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک گفت: 600 هیئت مذهبی در این شهرستان به صورت فعال هستند.

فعالیت 600 هیئت مذهبی در قرچک/ اعزام 80 مبلغ به شهر و روستاهای قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین حسن منتظری در جمع خبرنگاران گفت: هیئت‌های مذهبی فعالیت‌های خود را در طول سال انجام داده و در ایام ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان دشت نینوا حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش این فعالیت به طور جدی افزایش می‌یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک اظهار داشت: در طول مام محرم، 20 گروه از بازرسان اداره تبلیغات اسلامی بر روند فعالیت هیئت‌های مذهبی نظارت داشته و با سرکشی منظم و مداوم، ضمن شناسایی مشکلات مربوطه تذکرات لازم را به مسئولان هیئت‌ها در زمینه رعایت منشور سازمان تبلیغات ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: حمل هرگونه تصاویر منتسب به ائمه اطهار (ع)، حمل علامت، استفاده از طبل‌های بسیار بزرگ و استفاده از آلات موسیقی در عزاداری ممنوع است و هیئت‌های عزاداری ملزم به رعایت این امر هستند.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: در ایام محرم و صفر و شهادت سید الشهدا (ع) بیش از 80 مبلغ دینی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان اعزام می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک افزود: از این تعداد مبلغ  10 نفر از حوزه علمیه قم به شهرستان قرچک عزیمت کرده و 45 نفر نیز از مبلغان دینی بومی شهرستان می‌باشند که در دهه ماه محرم به مساجد و حسینیه‌ها اعزام می‌شوند.

وی گفت: مکتب عاشورا متعلق به همه است و این فرهنگ باید بیش از گذشته در بین نسل جوان گسترش داده شود.

منتظری خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی و آشنایی بیشتر قیام و فلسفه عاشورا برای مردم به ویژه نسل جوان به ژرف‌اندیشی، باورپذیری و پیوند بیشتر با مکتب امام حسین (ع) منتهی می‌شود.

انتهای پیام/2462/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول