اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین:

80 درصد درآمد آرامستان‌های قزوین صرف امور خدماتی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: انجام امور خدماتی، 80 درصد از درآمد حاصله از سطح آرامستان‌های شهر قزوین را به خود اختصاص می‌دهد.

80 درصد درآمد آرامستان‌های قزوین صرف امور خدماتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، عبدالعلی دربندی‌زاده اظهار داشت: هزینه نگهداری آرامستان‌ها بسیار بالا است و درآمدهای حاصله از آن، تنها بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد به گونه‌ای که سازمان آرامستان‌ها برای اجرای برخی پروژه‌های خود، از شهرداری مساعدت می‌گیرد که این هزینه‌ها از چشم شهروندان نیز دور است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در آرامستان‌ها افزود: حفظ، حراست، تأمین امنیت، احداث سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، خیابان و پیاده‌رو سازی، رنگ‌آمیزی، ایجاد فضای سبز و مبلمان، کف‌سازی، تبلیغات، نگهبانی و نیز هزینه‌های آب، برق، گاز و نظافت که آخر هر هفته به این مجموعه تحمیل می‌شود، از جمله خدماتی است که از سوی سازمان آرامستان‌ها به شهروندان ارائه می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به کف‌سازی آرامستان بهشت صدر بیان کرد: در گذشته به علت وجود خاک، ناهمواری‌ها و آلودگی شدید در این آرامستان، موقعیت مناسبی برای بازماندگان اموات برای حضور در بهشت صدر و تسلی خاطر آنان نبود که با اختصاص اعتبار برای کف‌سازی و اجرای این پروژه، در حال حاضر شاهد آراستگی و آرامش خاطر بازماندگان هستیم که هزینه این خدمات در مقایسه با قیمت در نظر گرفته شده برای فروش قبور، رقم قابل توجهی نیست.

دربندی‌زاده با بیان اینکه قیمت قبور در آرامستان‌ها از 200 هزار تومان تا چهار میلیون تومان متغیر است، تصریح کرد: هر سال فهرست قیمت قبور همراه با نشانی دقیق آن برای تصویب به صحن شورا ارسال می‌شود که این قیمت‌ها هر سال به مقدار ناچیزی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: البته این اختلاف قیمت در قبور به انتخاب افراد و اینکه اموات آن‌ها در کجا و چه شرایطی به خاک سپرده شود، بستگی دارد اما هزینه تشریفات مراسم کفن و دفن برای تمام افراد یکسان است.

انتهای پیام/77002/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول