اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حائری‌شیرازی:

معرفی اهل‌بیت (ع) با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی همراه نباشد

استاد حوزه علمیه گفت: نباید برای معرفی اهل‌بیت (ع) موجب اختلاف میان شیعه و سنی شد بلکه باید کاری کنیم که پیروان سایر ادیان نیز به امامان معصوم (ع) علاقه پیدا کنند.

معرفی اهل‌بیت (ع) با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی همراه نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی شعر مقاومت که در سالن‌ همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان این‌که هنر در حقیقت بسته‌بندی معانی و ارزش‌ها را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: بسته‌بندی مناسب می‌تواند کالاها را هر چند ضعیف باشند به فروش برساند و در بازار رقابت پیروز سازد.

وی افزود: اگر محصولات و کالاها از نوع مرغوب باشند ولی بسته‌بندی آن‌ها ضعیف باشد قدرت رقابت نخواهند داشت و این ضعف در داخل کشور ما دیده می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مواد اولیه خوبی در زمینه تولید فیلم و سریال در ایران وجود دارد، گفت: با این حال استفاده نابه‌جا و غیر مناسبت از آن‌ها موجب شده است که در این حوزه‌ها دچار ضعف باشیم.

وی ادامه داد: تعزیه از جمله هنرهایی بوده که از دیرباز در کشور ما رواج داشته و می‌توانست پیش‌زمینه تولید فیلم‌های خوبی باشد ولی ما این هنر را تعطیل کرده‌ایم.

حائری‌شیرازی با اشاره به وابستگی حکومت‌های پیش از انقلاب در ایران عنوان کرد: فرهنگ وارداتی نتیجه همین وابستگی آن‌ها به غرب بود به طوری که فرهنگ بیگانگان در همه شئون زندگی ما رواج یافته بود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر استفاده از همه ابزارها توسط مسلمانان به منظور استقلال فرهنگی، هنری و اقتصادی تصریح کرد: این تلاش باید در همه عرصه‌ها نمایان باشد؛ هنر را می‌توان در آرمی که سپاه پاسداران با استفاده از آیات قرآنی برای خود طراحی کرده، مشاهده کرد.

وی ادامه داد: باید در مقابل هر هجمه‌‌ای از سوی دشمنان به همان شکل ایستادگی کنیم؛ اگر آن‌ها از ابزار هنر استفاده می‌کنند ما نیز باید با استفاده از هنر دینی خود در مقابلشان ایستادگی کنیم.

حائری‌شیرازی با بیان اینکه هنر می‌تواند تاثیراتی به مراتب بیشتر از سلاح‌های جنگی داشته باشد، گفت: هنر نقشی اساسی در انتقال مفاهیم ارزشی عاشورا داشته و در این میان شاعران توانسته‌اند با اشعار خود نقشی موثر در این انتقال فرهنگی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر رعایت حدود الهی توسط شاعران در سرودن اشعار مذهبی اظهار داشت: حفظ این حدود در حقیقت علامت شعر آیینی است.

وی با بیان اینکه هرگاه وحدت و اصالت با هم جمع شوند هنر پدید می‌آید، خاطرنشان کرد: در این میان نباید وحدت را فدای اصالت کنیم؛ نباید برای معرفی اهل‌بیت (ع) موجب اختلاف میان شیعه و سنی شد بلکه باید کاری کنیم که پیروان سایر ادیان نیز به امامان معصوم (ع) علاقه پیدا کنند.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول