اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مداح مسلمان چینی:

علاقمند به اهل‌بیت هستم/ قیام امام حسین(ع) الگوی وحدت مسلمانان است

مداح مسلمان چینی گفت: برای وحدت و انسجام مسلمانان به خصوص شیعیان جهان حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) بهترین الگو است.

علاقمند به اهل‌بیت هستم/ قیام امام حسین(ع) الگوی وحدت مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مداح چینی که نام اسلامی خود را ادریس معرفی کرد ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: من علاقمند به اهل‌بیت هستم و به عنوان یک مسلمان در کشور چین جدا از نام ملی خودم نام ادریس یکی از پیامبران الهی را برای خودم انتخاب کردم.

وی ادامه داد: ما نمی‌دانستیم که چنین اجلاس و همایش‎هایی در ایران برگزار می‎شود و از اینکه برای شرکت در چنین اجلاس زیبا و ارزشمندی دعوت شده‎ام بسیار خوشحالم.

وی تصریح کرد: خصوصیات امام حسین (ع) به اندازه‎ای ارزشمند است که باید برای همه جهان منتشر شده و الگوی زندگی بشریت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برای وحدت و انسجام مسلمانان به خصوص شیعیان جهان حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) می‎تواند بهترین الگو باشد که سعی در تبلیغ و ترویج آن یک امر ضروری است.

این مداح چینی با اشاره به اینکه توانسته شعرهای متعددی را در وصف اهل بیت و امام حسین(ع) بسراید خاطرنشان کرد: ما در چین سعی بر این داریم تا فرهنگ حسینی را گسترش دهیم، زیرا مسلمانان چین اطلاعات زیادی در خصوص امام حسین (ع) و حادثه کربلا و سایر ائمه ندارند.

وی اضافه کرد: اما از سوی دیگر متاسفانه فرقه‎های خرافی و تفرقه افکن در کشور ما به سرعت در حال بسط و گسترش و تقویت شدن است و ما برای جلوگیری از این مساله مسئولیت سنگینی داریم.

این مداح چینی در پایان ابراز داشت: شرکت در این اجلاس و استفاده از اساتید برجسته سراسر جهان و به‎خصوص کشور ایران را یک فرصت طلایی می‎دانم تا بتوانم به عنوان یک نماینده تجربیات و آموزش‎های مفید را به کشور خود برده و آن را برای مردم کشورم و مسلمان‎های چینی به عنوان یک سوغات به یادگار ببرم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میهمانان داخلی و خارجی یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی صبح امروز وارد استان گلستان شدند و استقبال مردمی از این میهمانان نیز ساعت 15 امروز در محل گلزار شهدای امامزاده عبدالله گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/83004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول