اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجموعه شعر «سمفونی باران» در خورموج رونمایی شد

در آیینی از مجموعه شعر «سمفونی باران» سروده شاعر خورموجی صدیقه زیارتی در فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج رونمایی شد.

مجموعه شعر «سمفونی باران» در خورموج رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، یک شاعر و پژوهشگر خورموجی ظهر امروز در آیین رونمایی از مجموعه شعر «سمفونی باران» در خورموج اظهار داشت: شاعر باید ادب و رفتارش جلوتر از شعرش باشد و خانم زیارتی از جمله شاعرانی است که ادبش فراتر از شعرش است.

سید محمدرضا هاشمی‌زاده افزود: من شعر خودم را در چهره و شعر زیارتی می‌بینم و در تاریخ ادبی ایران کم‌نظیر است که شاعری در عمر 2 سالگی شعرش توانسته باشد به مرحله‌ای برسد که مجموعه‌ای را چاپ کند.

وی ادامه داد: زیارتی با این مجموعه جزو شناسنامه شعر دشتی در کشور شده است و کم اتفاق می‌افتد که کسی کار اولش گل کند ولی مجموعه اول وی از استانداردهای لازم شعری برخوردار است و به زودی گل می‌کند.

هاشمی‌زاده تصریح کرد: دوبیتی یک قالب عاطفی است و زیارتی و این مجموعه که تماماً دوبیتی است به خوبی عاطفه را با اندیشه در آمیخته است.

وی اضافه کرد: اینکه شاعر از ابتدا مسیر و هدفش را مشخص می‌کند کاری ارزنده است و زیارتی که صرفاً دوبیتی‌سراست به سرعت پله‌های ترقی را طی خواهد کرد.

پدر صدیقه زیارتی شاعر جوان خورموجی نیز گفت: حضور اساتیدی مثل هاشمی‌زاده و سایرین در انجمن ادبی فایز دشتی موجب شد تا مانعی برای حضور صدیقه در انجمن شعر و دغدغه‌ای برای فعالیت او نداشته باشیم.

محمد زیارتی افزود: برای انتشار این کتاب از دی ماه سال گذشته پیگیر بودم تا این که با تأخیر شش ماهه در این برهه از زمان وارد بازار کتاب شد.

وی اضافه کرد: تمجیدهای که بزرگان از صدیقه و شعر او دارند موجب دلگرمی ما و نشان از رشد ادبی اوست.

مسئول انجمن ادبی فایز دشتی نیز گفت: شاعر بدون کتاب مثل آدم بی‌شناسنامه است و «سمفونی باران» شناسنامه ادبی صدیقه زیارتی است.

حمید زارعی ادامه داد: زیارتی از استعدادهای درخشان شعر دشتی است که به سرعت و به خوبی در مسیر شعر زمان حرکت کرده است.

صدیقه زیارتی نیز گفت: از استاد هاشمی‌زاده که الفبای شعر را از ایشان یاد گرفتم قدردانی می‌کنم و از پدر و مادرم به خاطر حمایتشان و اعضای انجمن نیز سپاسگزارم.

 کتاب سمفونی باران سروده صدیقه زیارتی توسط انتشارات شاملو در 1000 نسخه و 88 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول