اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر افغانستانی:

شعر مهم‌ترین عامل پیونددهنده ادبیات ایران و افغانستان است

شاعر افغانستانی گفت: مهم‌ترین عامل پیوند دهنده ادبیات ایران و افغانستان شعر است.

شعر مهم‌ترین عامل پیونددهنده ادبیات ایران و افغانستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، محمد سرور رجایی شامگاه پنج‌شنبه در همایش نکوداشت سلمان هراتی در این شهرستان مهم‌ترین عامل پیوند دهنده ادبیات ایران و افغانستان را شعر دانست.

وی در این همایش قبل از خواندن شعری به ادبیات ایران زمین رفاقت و صمیمیت که بین ادبیات افغان و ایران وجود دارد پرداخت و آن را حاصل مشترکات و پیشینه تاریخی برشمرد.

این شاعر افغان گفت: من مفتخرم در سرزمینی حضور یافتم که شکل‌گیری ادبیات و شعر جهان از اثرات وجودی ادبیات ایران زمین است.

رجائی به سلمان هراتی و اشعارش اشاره کرد و افزود: هرگاه تصویری از سلمان هراتی می‌بینم یاد شاعر شهید افغانستان «مهار عاصی» می‌افتم به گونه‌ای سلمان برایم یادآور افغانستان است.

دیگر شاعر میهمان در این همایش نیز به نوع نگرش سلمان هراتی به اجتماع و موضوعات پیرامونی شاعر که برآیند آن سرایش اشعار است، اشاره کرد.

امیر اسماعیل آذر افزود: اصولا شاعران در آثار خود همواره به دنبال گمشده‌ای هستند و شاعر همواره در اشعار خود در پی تویی می‌گردد.

آذر گفت: سلمان هراتی نیز به عنوان شاعری فرهیخته و مردمی دعاهایی در آثارش دارد که مشهورند و این دعاها دارای یک موسیقی هستند که سبب آرامش قلب‌ها می‌شوند.

وی اظهار داشت: برگزاری جایزه ادبی سلمان توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کار بزرگی است و سبب ارتقا شعر و ادبیات کشور و پرورش شاعران از نسل آینده می‌شود.

انتهای پیام/86020/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول