اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

طنین همدلی و هم‌صدایی در شورای شهرستان کرمان

همدلی و هم‌صدایی اعضای شورای شهرستان کرمان موجب شد تا اعضای هیئت رئیسه، رئیس و نماینده این شورا برای شورای استانی با رأی بالا انتخاب و معرفی شوند.

طنین همدلی و هم‌صدایی در شورای شهرستان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز آئین انتخاب هیئت رئیسه شورای شهرستان کرمان با حضور فرماندار در محل فرمانداری کرمان برگزار شد و با توجه به همدلی و هم‌صدایی که بین اعضا وجود داشت برای نخستین بار هیئت رئیسه، رئیس و نماینده این شورا برای شورای اسلامی استان کرمان با رأی بالایی انتخاب شدند.

اعضای شوراها همراه با دولت حرکت کنند

معاون فرماندار کرمان، آغازگر آئین انتخاب هیئت رئیسه شورای شهرستان کرمان بود.

وی اظهار داشت: در این نشست منتخبان شوراهای شهر و بخش‌های شهرستان کرمان حضور دارند و انتخاب هیئت رئیسه و یک نفر نماینده برای شورای استان کرمان انجام می‌شود.

سید حامد میرحسینی عنوان کرد: شورای شهرستان، نما و نمادی از شهرستان است و نماینده‌ای که از این شورا به شورای استان می‌رود بهتر است، شخصیت اجرایی و علمی باشد، چرا که شهرستان کرمان در شورای استان نقش مؤثری دارد.

فرماندار کرمان نیز در این نشست خطاب به اعضای شوراها، اذعان داشت: امیدوارم این طوق خدمتگزاری که توسط مردم به گردن شما انداخته شده است را قدر بدانید.

بهنام سعیدی با اشاره به انتخاب شوراهای فرادستی در شهرستان کرمان، بیان داشت: شوراهای بخش در شهرستان کرمان انتخاب شدند و امروز هم هیئت رئیسه و رئیس شورای شهرستان و همچنین نماینده شورای شهرستان در شورای استان کرمان انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم به اعضای شوراهای شهر و روستا اعتماد داشتند که آنها را انتخاب کردند، ابراز داشت: توصیه می‌کنم هر کاری را که انجام می‌دهید برای رضای خداوند باشد که این کار ارزشمند می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: پیروی از ولایت و رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهید و کارهایتان برای مردم باشد و فقط به مردم توجه کنید.

وی از اعضای شوراهای اسلامی خواست تا همراه با دولت حرکت کنند و افزود: برنامه‌هایی که دولت اعلام می‌کند را دنبال کنید.

بیان اختلاف‌ها باید در اتاق دربسته باشد

این مسئول خطاب به اعضای شوراها، ابراز داشت: دنبال درگیری با خودتان و همچنین بیرون از مجموعه خود نباشید، چرا که اختلاف بین اعضای شورا عامل مضر یک شورا است.

سعیدی با اشاره به اینکه شورای شهرستان کرمان دارای 20 عضو است، خاطر نشان کرد: زمانی حرف شما خریدار دارد که بگویند این 20 نفر اعضای شورا ید واحد هستند و اتحاد دارند.

وی تصریح کرد: بیان اختلاف‌ها، بحث‌ها و کارشناسی‌ها باید در نشست اعضای شورا و در اتاق دربسته باشد، اما از جلسه شورا که بیرون می‌آیید باید با هم یک‌صدا باشید.

سعیدی با بیان اینکه رعایت قانون موجب سربلندی می‌شود، خواستار شفاف‌سازی در امور و قانونمندی توسط اعضای شوراها شد و عنوان کرد: اگر پا را از قانون فراتر بگذارید، برای خود و مردم مشکل ایجاد می‌کنید به چه دلیل شوراها به جاهایی که نباید ورود کنند، می‌روند به طور نمونه شورایی برای زمین‌های دولت و یا متعلق به مردم برای یک فرد پروانه خلاف صادر کرده‌اند و حالا باید بروند و پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه صحبت‌های دوستانه‌ای با اعضای شورای شهرستان کرمان دارم، گفت: شورای شهرستان کرمان باید قوی باشد و شما حساس نباشید که چه کسی می‌خواهد، انتخاب شود، زیرا فردی که انتخاب می‌شود، فقط زحمت و گرفتاری وی بیشتر از دیگران است.

سعیدی، انتخاب فرد جامع‌الشرایط‌تر را برای ریاست شورای اسلامی شهرستان کرمان مفید خواند و افزود: هر شخصی را می‌خواهید،انتخاب کنید باید با 100 درصد آرا انتخاب شود که در این صورت سخنش بهتر پیش می‌رود.

هیچ کس از حاشیه‌سازی به جایی نرسیده است

وی ابراز داشت: همچنین نماینده شما در شورای عالی استان‌ها در حالی که از پشتوانه رای بالایی برخوردار باشد، حرف برای گفتن دارد.

سعیدی اضافه کرد: خدا را گواه می‌گیرم که این سخنان را از اعتقاد و عمق وجودم می‌گویم که با هم اختلاف نداشته باشید و هر کسی را که انتخاب می‌کنید با بالاترین رأی انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبات شورا باید منطبق با قانون باشد، افزود: با استاندار، فرمانداران و بخشداران هماهنگ باشید، معلوم نیست، فردا من فرماندار باشم هر کس که در رأس کار بود، شما باید با وی هماهنگ باشید و از اختلاف و حاشیه‌سازی هیچ کس به جایی نرسیده است.

آغاز انتخابات شورای شهرستان کرمان

پس از سخنان فرماندار کرمان، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید «ریشه کفر حرص، استکبار و حسد است».

حجت‌الاسلام محمد ربانی ابراز داشت: من در آغاز تشکیل شورای شهرستان قبلی در پنج 6 سال قبل کاندیدا شدم و با من تماس گرفتند و گفتند که سلاجقه می‌خواهد، کاندیدا شود و من کناره‌گیری کردم و به آنهایی که می‌خواستند به من رأی دهند هم گفتم به سلاجقه رأی دهند.

وی ابراز داشت: طی پنج 6 سال هر زمان به من گفتند، برای ریاست شورای شهرستان کرمان کاندیدا شوید، گفتم که حرمت را نگه دارید و به سلاجقه رأی دهید. 

حجت‌الاسلام کمالی عضو روستای فرح‌آباد گفت: امام علی (ع) در مورد انتخاب افراد تاکید دارد، فردی انتخاب شود که امتحان خودش را پس داده و اهل تجربه باشد.

وی بیان داشت: اگر سخن امام علی (ع) را مدنظر قرار دهیم و به کار بگیریم، مشکلی پیش نمی‌آید.

کمال جوانمرد، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان هم با قدردانی از هیئت برگزارکننده نشست انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به ماه محرم و روز 13 آبان، بیان داشت: امیدوارم بتوانیم با ارائه عملکرد مناسب سربازان خوبی برای استان و نظام باشیم.

رأی قاطع اعضای شورا به کاندیداها

پس از سخنان اعضای شورای شهرستان کرمان فرماندار کرمان خواستار تشکیل هیئت رئیسه سنی شد که فرمیتنی به عنوان مسن‌ترین عضو به عنوان رئیس و امین راد به عنوان جوان‌ترین عضو به عنوان نائب رئیس و منشی هیئت رئیسه سنی انتخاب شدند.

یکی از اعضای شورای شهرستان از دیگر اعضا خواست تا خود را معرفی کنند و در حالی که اعضا خود را معرفی می‌کردند، برگه‌های رأی‌گیری بین اعضا توزیع شد.

فرماندار کرمان که امروز خیلی سرحال بود هم خود را معرفی کرد که این کار وی اعضا را به خنده واداشت.

بهنام سعیدی، بعد از معرفی اعضا از کاندیداهای ریاست شورای شهرستان کرمان خواست تا دست خود را بلند کنند که هیچ کس دستش را بالا نبرد و فرماندار گفت: اگر اعلام داوطلبی نمی‌کنید، من اعلام کنم که باز هم حاضران در جلسه خندیدند.

یکی از اعضا نام حجت‌الاسلام ربانی را اعلام کرد که ربانی در پاسخ به وی گفت: اجازه دهید، من به عنوان خدمتگزار باشم.

اما در نهایت ربانی به عنوان تنها کاندیدا برای ریاست شورای اسلامی شهرستان کرمان معرفی شد و فرماندار کرمان گفت: حتی اگر یک نفر هم کاندیدا باشد، رأی‌گیری را انجام می‌دهیم.

بعد از انجام رأی‌گیری حجت‌الاسلام ربانی با 19 رای از 20 رأی مأخوذه به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان کرمان انتخاب و معرفی شد.

نکته جالب این بود که یکی از اعضا بر روی برگه رای خود نام جوانمرد را نوشته بود که جوانمرد در این زمینه با لحم طنز گفت: این را نوشته‌اند که من را خراب کنند.

همچنین سید رضا شجاعی با کسب 20 رای از مجموع 20 رای ماخوذه نائب رئیس و محمد احمدی‌نژاد با کسب 19 رای به عنوان منشی شورای شهرستان کرمان انتخاب و معرفی شدند.

کمال جوانمرد نیز با کسب 20 رای از مجموع 20 رای ماخوذه به عنوان نماینده شورای شهرستان کرمان در شورای استان کرمان انتخاب و معرفی شد.

پیش‌بینی آینده‌ای روشن برای شورای شهرستان کرمان

فرماندار کرمان بعد از انجام رأی‌گیری، ابراز داشت: این رای‌ها نشان از شعور بالای اعضای شورای شهرستان کرمان است که این رای بالا به کاندیداها بی‌سابقه است و شما می‌توانید الگویی برای کشور باشید.

حجت‌الاسلام محمد ربانی رئیس شورای شهرستان کرمان هم با قدردانی از رای اعضای شورا بیان داشت: با این تفاهم و دوستی که بین اعضای شورای شهرستان کرمان وجود دارد، این شورا بهتر از شورای قبلی فعالیتش را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول