اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابرکوه:

مفهوم پدافند غیرعامل باید برای مردم تشریح شود

فرماندار ابرکوه خواستار توجه دادن هر چه بیشتر مردم به مسئله پدافند غیرعامل شد.

مفهوم پدافند غیرعامل باید برای مردم تشریح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، اسماعیل برزگرزاده پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته پدافند غیرعامل فرمانداری ابرکوه با اشاره به هفته پدافند غیرعامل، همگان را به این مسئله مهم توجه داد.

وی در مورد تعریف این مسئله عنوان کرد: پدافند غیرعامل به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که نیاز به، به کار گرفتن جنگ‌افزار ندارد و با اجرای آن‌ها می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به کمترین حد کاهش داد.

فرماندار ابرکوه با اشاره به برخی از فرمایشات رهبری در این زمینه ادامه داد: وقتی ایشان اظهار می‌کنند که اگر پدافند غیرعامل نباشد تمامی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی در یک نصف روز هدر می‌رود باید متوجه ارزش و اهمیت بالای این مسئله باشیم.

وی افزود: ایشان همچنین پدافند غیرعامل را یک اصل همیشگی و نه برای یک مقطع خاص عنوان می‌کنند.

برزگرزاده با اشاره به برخی از تهدیدات دشمن علیه ایران اسلامی و چشم‌انداز پدافند غیرعامل استان یزد در افق 1400 اظهار داشت: برگزاری آموزش‌های تخصصی برای مدیران، کارشناسان و عموم مردم در تمام سطوح، آموزش، فرهنگ‌سازی و برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل برای ایجاد آمادگی در مردم، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی بخشی از راهبردهای پدافند غیرعامل در استان یزد است.

وی افزود: باید با نهادینه‌سازی الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در کلیه طرح‌های توسعه و عمرانی در اجرای این برنامه بکوشیم.

برزگرزاده همچنین در مورد پدافند غیرعامل سایبری اظهار داشت: بهره‌گیری از کلیه امکانات کشور به منظور ایجاد بازدارندگی، پیشگیری، ممانعت از انجام، تشخیص به موقع، مقابله موثر و بازدارنده با هرگونه تهاجم سایبری به سرمایه‌های ملی سایبری توسط دشمنان اعم از ارتش سایبری کشورهای متخاصم، جاسوسان و تروریست‌های سایبری از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول