اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرکرد در مجلس:

سرچشمه آب‌های شیرین کشور تشنه است / لزوم پرداخت حق‎آبه چهارمحال و بختیاری

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: چهارمحال و بختیاری که تولیدکننده 11 درصد آب در کشور است با بحران جدی آب روبرو است.

سرچشمه آب‌های شیرین کشور تشنه است / لزوم پرداخت حق‎آبه چهارمحال و بختیاری

سعید زمانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در کنار حدود 11 درصد سرچشمه‌های آب شیرین کشور زندگی می‌کنیم ولی مردم، صنعت و زمین‌های کشاورزان چهارمحال و بختیاری تشنه آب هستند.

وی افزود: کشاورزی استان می‌تواند اثرات مثبتی در تولید ناخالص ملی داشته باشد ولی به دلیل عدم پرداخت حق‌آبه نتوانسته‌ایم آن‌طور که شایسته این استان است، رشد کنیم.

زمانیان با اشاره به وضعیت نامناسب روستاهای استان، گفت: برخی مناطق دور افتاده استان از آب و راه مناسب برخوردار نیستند و در این میان روستاهایی داریم که در فقر مطلق به سر می‌برند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد به ضعف مدیریتی و پرداخت نشدن منابع لازم برای به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌کاره، تصریح کرد: پتروشیمی و پالایشگاه استان به دلیل تزریق نشدن منابع مالی کافی نیمه‌کاره رها شده است و علاوه‎ بر آن به دلیل اعمال نفوذ برخی مدیران محیط زیست، ساخت پالایشگاه نیز در چهارمحال و بختیاری متوقف شده است.

زمانیان افزود: در حالی که از قبل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دو خط لوله قطور گاز و نفت از استان چهارمحال و بختیاری عبور می‌کند ولی هیچ پتروشیمی در مسیر این خطوط لوله احداث نشده است.

نماینده مردم شهرکرد با بیان اینکه پروژه احداث خط آهن استان به بهانه نبود بودجه، حرکت لاک‌پشتی دارد، اظهار کرد: برخی پروازهای داخلی و خارجی استان به دلیل بی‌توجهی مسئولان و اعمال نفوذ مدیران ناسالم، متوقف شده است.

زمانیان با بیان اینکه فرودگاه شهرکرد که برای بیت‌المال میلیاردها تومان هزینه دربر داشته، بلا استفاده رها شده است، خاطرنشان کرد: طول بند فرودگاه شهرکرد باید 1800 متر افزایش یابد ولی تاکنون هیچ اقدامی برای افزایش طول باند این فرودگاه انجام نشده است.

انتهای پیام/68004/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول