به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عباس ظریفی امروز در جمع دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی گچساران(1) با اشاره به اهمیت یادگیری رشتههای فنی و مهارتی اظهار کرد: معماری اسلامی باید توسط خود ما تعریف و طراحی شده و دروس فنی با نگاه اسلامی نگریسته شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر اینگونه باشد علم و تحصیل ما ارزشمند خواهد بود و هر رشتهای در هر گرایش و مقطعی ما را به سمت و سوی ذات یزال الهی نزدیک میکند.
خشم دشمنان ما ناشی از گره خوردن علم و صنعت و پیشرفت است
ظریفی تصریح کرد: یکی از علومی که میتواند در خدمت جامعه و رفاه مردم باشد، علم کاربردی است.
وی دانشگاه علمی کاربردی را دانشگاهی مهارتی عنوان کرد و ابراز داشت: وظیفه ما احیای مشاغل موجود و متناسب با پتانسیلهای موجود در همه سطوح استان است.
ظریفی با بیان اینکه وضعیت علمی دانشگاههای سطح کشور مطلوب است، تعداد مقالات علمی دانشگاهها را قابل قبول دانست و اظهار کرد: تا زمانی که مقالات تئوری توسط ما تهیه میشود، دشمنان از این مقالات استفاده میکنند؛ اما زمانی که موضوع انرژی هستهای مطرح میشود، آنها عصبانی میشوند.
وی ادامه داد: خشم و عصبانیت دشمنان ما از گره خوردن علم به صنعت، پیشرفت و ترقی ناشی میشود.
ظریفی با نقل جملهای از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه علم و صنعت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودهاند که هنر آن است که بتوانیم از علم در راستای خدمت به بشر به ویژه خدمت به جامعه خود استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: افتخار میکنیم در دانشگاه جامع علمی کاربردی در تمام سطوح متفاوت جامعه اعم از رشتههای فنی و علوم اجتماعی بتوانیم امکانات و تسهیلات را مهیا کنیم و در راستای ارتقای استانداردهای موجود در جامعه گام برداریم.
دانشجوی علمی کاربردی باید دانشجویی مطالبهگر محیط کار باشد
ظریفی خاطرنشان کرد: استانداردهای ما طی سالهای آینده متفاوت خواهد بود و دانشگاه علمی و کاربردی نیز تلاش میکند تا این استانداردها را شناسایی و علوم خود را در راستای افزایش این مهارتها توسعه دهد.
وی با بیان اینکه دانشجوی علمی و کاربردی باید دانشجویی مطالبهگر محیط کار باشد، عنوان کرد: دانشجو باید از استاد خود محیط کار را مطالبه کند و بر مطالبه دروس کارورزی تأکید ورزد.
ظریفی افزود: اگر محیط کار از دانشگاه علمی و کاربردی گرفته شود تحصیل در این مرکز معنا و مفهومی نخواهد داشت.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: تمامی افتخار ما تعریف کردن محیط کار متناسب با رشتههای تحصیلی دانشگاه علمی و کاربردی بوده تا دانشجو بتواند مهارت خود را در این راستا افزایش دهد.
ظریفی تأکید کرد: دانشجویان علمی و کاربردی باید دانشجویانی مطالبهگر باشند و مراکز نیز تلاش کنند محیطهای کار را برای رشتههای مختلف اعم از صنعتی، علوم اجتماعی و حقوق فراهم کنند.
وی توانمندی دانشجویان علمی و کاربردی را در محیط کار دانست و از مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا در زمینه همکاری و تسهیل محیط کار برای دانشجویان دانشگاههای علمی و کاربردی تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/82001/ب30/ظ1004