اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان خبر داد

کسب 3 مدال سهم گلستانی‎ها در مسابقات ملی مهارت کشوری

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: تیم مهارت آموزشی استان در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت و انتخابی مسابقات جهانی مهارت برزیل صاحب دو مدل طلا، نقره و دو مدال برنز شد.

کسب 3 مدال سهم گلستانی‎ها در مسابقات ملی مهارت کشوری

ابوالفضل تیرانداز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این مدال‎ها در رشته‎های راهکارهای نرم‎افزاری برای تجارت، جوشکاری و روباتیک کسب شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مدال‎ها، هشت دیپلم افتخار نیز توسط تیم مهارتی گلستان در شش رشته خیاطی، اتومکانیک، گرافیک، کابینت‎سازی چوبی، آجرچینی و ساخت و تولید به دست آمده است.

تیرانداز با اشاره به اهمیت برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت اذعان داشت:‏‏ این مسابقات با حضور جوانان نخبه عرصه‎های مهارتی، فراهم‎ساز و مروج فضای کار و کارآفرینی است.

این مسابقات جوانان را به سمت کارآفرینی سوق می‎دهد

وی تصریح کرد: با شناسایی استعدادهای برتر در این مسابقات، این افراد به سمت کارآفرینی سوق داده می‎شوند.

این مسئول گلستانی با اشاره به نحوه شرکت گلستانی‎ها در این مسابقات تصریح کرد:‏‏ در سال جاری دو هزار و 53 نفر گلستانی در این مسابقات ثبت نام کردند، که از این تعداد یک هزار و 414 نفر مرد و 639 نفر زن بوده‎اند که از این تعداد 142 نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

تیرانداز ادامه داد: در مرحله نهایی نیز 21 نفر در 17 رشته آشپزی، قنادی، جواهرسازی، فن‎آوری مدرن، راهکارهای نرم‎افزاری برای تجارت، طراحی وب، فن‎آوری طراحی گرافیک، شبکه، تأسیسات الکتریکی، ساخت و تولید تیمی، طراحی فضای سبز، جوشکاری، آجرچینی، رباتیک، فن‎آوری اتومبیل، تهویه و کابینت‎سازی چوبی به مسابقات کشوری راه یافته و به این مسابقات اعزام شدند.

وی یادآور شد: شرکت‎کنندگان در این مسابقات از پنجم تا هشتم آبان‎ماه در چهار حوزه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک شهید خدایی کرج، مرکز تربیت مربی و پژوهش‎های فنی و حرفه‎ای کشور و مرکز تخصصی آموزش خودروی 9 دی به رقابت کشوری پرداختند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان اضافه کرد: برگزیدگان نهایی پس از شرکت در اردوهای آماده‎سازی در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت 2015 که در کشور برزیل برگزار می‌شود اعزام می‎شوند.

تیرانداز، توسعه و ارتقای شایستگی نیروی انسانی و به ویژه نخبه‎پروری در حوزه مهارتی را از جمله راه‎های انتقال مهارت و کسب تکنولوژی‎های جدید قلمداد کرد.

وی خاطرنشان کرد:‏‏ کسب تجربیات مختلف علمی و مهارتی از جمله دستاوردهای حضور جوانان استان در مسابقات مهارتی محسوب می‎شود.

انتهای پیام/83002/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول