اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ویژه خارگ:

تردد نکردن شناورها در شرایط بحرانی اساسی‌ترین مشکل جزیره خارگ است

بخشدار ویژه خارگ، تردد نکردن شناورهای موجود در مواقع بحرانی را یکی از اساسی‌ترین مشکلات جزیره خارگ عنوان کرد.

تردد نکردن شناورها در شرایط بحرانی اساسی‌ترین مشکل جزیره خارگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی قاسمی جمعه شب در نشست کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، با اشاره به اخطاریه اداره‌ کل مدیریت بحران استان بوشهر مبنی بر شرایط نامناسب جوی در روزهای آتی، اظهار داشت: با توجه به شروع بادهای موسمی و شرایط ویژه جزیره خارگ و برای مقابله با خطرات احتمالی، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: استانداری تمام سازمان‌ها و ادارات را مکلف کرده تا در این زمینه همکاری لازم را به اجرا درآورند تا با یاری هم بتوانیم از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

وی اذعان داشت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات جزیره خارگ در مواقع بحرانی، تردد نکردن و مشکلات عدیده ایاب و ذهاب مسافران است و این در حالی است که هیچ یک از شناورهای موجود، در شرایط نامساعد جوی، امکان تردد و جابجایی را نخواهند داشت.

بخشدار ویژه خارگ تاکید کرد: بر همین اساس ما از مسئولان عملیات عمومی، نیروهای نظامی و انتظامی خارگ درخواست داریم تا از امکانات پروازی خود برای جابجایی مسافران اقدام کنند و علاوه بر پروازهای روتین خود، روزانه یک پرواز نیز به این امر اختصاص دهند.

قاسمی با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر انتقال نیافتن ارزاق و مایحتاج عمومی در صورت ایجاد شرایط بحرانی افزود: شرکت‌های نفتی در این زمینه نیز باید با استفاده از امکانات موجود، تا قبل از لغو ترددهای دریایی، این مواد را به جزیره انتقال دهند تا مشکلی مبنی بر فقدان این مواد در روزهای آتی به وجود نیاید.

وی بر لزوم ممانعت از تردد شناورهای صیادی در روزهای آتی تاکید کرد و افزود: با توجه به حوادث سال‌های گذشته، اداره بندر و دریانوردی خارگ موظف است در روزهای آتی، با همکاری دریابانی خارگ، از خروج شناورهای صیادی ممانعت به عمل آورد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: خوشبختانه شرکت پخش و پالایش فرآورد‌های نفتی خارگ، با پیش‌بینی این موضوع، سوخت کافی برای نقلیه، به ویژه سوخت مورد نیاز یک ماه هواپیما و بالگردها را در خارگ تامین کرده است و از این بابت مشکل سوخت‌رسانی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تمام شرکت‌های نفتی، اعم از خدمات عمومی پایانه‌ها، اداره ایمنی و آتش‌نشانی پایانه‌های نفتی، اچ.اس.ای شرکت فلات قاره و پتروشیمی، و همچنین آبفای خارگ موظف خواهند بود تا با تجهیز و کنترل ماشین‌آلات و دستگاه‌های امدادرسانی، با همکاری یکدیگر در زمان وقوع حادثه امدادرسانی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/66006/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول