اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی گیلان خبر داد

توقیف 190 فروند شناور غیرمجاز مرزی در گیلان

فرمانده مرزبانی گیلان از توقیف 190 فروند شناور غیرمجاز در دریای خزر حوزه این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

توقیف 190 فروند شناور غیرمجاز مرزی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، یوسف مرتضوی ظهر امروز در نخستین همایش مرزنشینان و ساحل‌نشینان گیلان در شهرستان مرزی آستارا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه است که در این راستا 4 هزار و 137 کیلومتر مرز خشکی، یک‌هزار و 918 کیلومتر مرز رودخانه‌ای، 2 هزار و 700 کیلومتر مرز دریایی و 8 هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک دارد.

*کشف 44 تن مواد مخدر در کشور

وی، با اشاره به آمار و عملکرد مرزبانی گیلان در نیمه نخست امسال افزود: مرزبانان غیور و مخلص گیلان در این مدت موفق به کشف 44 تن انواع مواد مخدر شدند.

فرمانده مرزبانی گیلان ادامه داد: این مقدار به میزان 75 درصد در حوزه کشفیات مواد مخدر رشد را نشان می‌دهد.

به گفته وی، امسال در مجموع 62 درصد کشف سوخت قاچاق در گیلان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی، با بیان اینکه گیلان دارای 308.5 کیلومتر مرز خشکی و دریایی است، تصریح کرد: حوزه ماموریتی مرزبانی دریایی گیلان به مقدار 270 کیلومتر از رودخانه آستاراچای در دهانه پل مرز آستارا آغاز و تا انتهای شرق گیلان است.

مرتضوی با تأکید بر اینکه تلاش شبانه‌روزی مرزبانان استان گیلان ستودنی است، خاطرنشان کرد: امسال در مدت مذکور بالغ بر 83 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

وی، اضافه کرد: در بحث سلاح‌های غیرمجاز 7 درصد و کشف تجهیزات ماهواره‌ای 228 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

*کشف 17 هزار تور ماهیگیری غیرمجاز در گیلان

این مسئول ادامه داد: در نیمه نخست امسال مرزبانی گیلان 190 فروند شناور غیرمجاز را در دریای خزر منطقه این استان توقیف و 647 قطعه ماهیان خاویاری و غیر خاویاری را کشف کرده است.

وی، با اشاره به دستاوردهای مرزبانی گیلان در مدت مذکور خاطرنشان کرد: توسعه استحکام‌های مرزی و افزایش تعداد پاسگاه‌های مرزی و ناو گروه‌های شناوری و توسعه امکانات راداری و الکترونیکی در حوزه مرزبانی را از مهم‌ترین دستاوردهای مرزبانی گیلان برشمرد.

مرتضوی تقویت واحدهای مرزی و انسداد مرزی به طول 20 کیلومتر را از دیگر دستاوردهای مرزبانی گیلان دانست و افزود: افزایش تجهیزات شناوری سبک و سنگین مرزبانی گیلان از دیگر دستاوردهای مهم مرزبانی این استان است.

به گزارش فارس، نخستین همایش مرزنشینان و ساحل‌نشینان گیلان در شهرستان مرزی آستارا با حضور معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار گیلان و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/84001/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول