اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

رابطه با آمریکا همه مشکلات ما را حل نمی‌کند/ مسئولان نقطه ضعف دست دشمن ندهند

امام جمعه یزد گفت: اینکه عده‌ای گمان می‌کنند، رابطه با آمریکا همه مشکلات ما را حل می‌کند، اینگونه نیست، بلکه مسئولان باید به فکر کشور باشند و حرف‌هایی مطرح نکنند که فشار بر مردم هر روز بیشتر شود.

رابطه با آمریکا همه مشکلات ما را حل نمی‌کند/ مسئولان نقطه ضعف دست دشمن ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما در مورد مذاکره با آمریکا، هر کس حرف خودش را می‌زند در حالی که باید همه‌ قول‌ها یکی شود و سخنگو و مصاحبه کننده یک نفر باشد.مسئولان دولتی باید حواسشان باشد و در مورد مصاحبه‌هایی که در مورد اقتصاد کشور می‌کنند، بهانه دست دشمن ندهند.

ناصری خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه سخنانی که در مورد خزانه مطرح شد، باعث گیج شدند مردم و سوء استفاده دشمنان شد. این حرف‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، گاهی اوقات باعث می‌شود که دشمن تصویری نادرست از کشور ما به ملت ارائه دهد بنابراین مسئولان باید متحد و یکپارچه در کنار یکدیگر تلاش کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 13 آبان و سه واقعه‌ای در سال‌های مختلف در این روز اتفاق افتاد، اظهار داشت: در 13 آبان سال 1342، امام خمینی (ره) در قم در مقابل آمریکا ایستاد و از اسلام دفاع کرد و تهدیدها علیه امام نتیجه نداد و سرانجام ایشان را به ترکیه تبعید کردند.

وی دیگر واقعه 13 آبان را، تظاهرات دانشجویان در دانشگاه اعلام کرد و افزود: واقعه بعدی که در 13 آبان 58 اتفاق افتاد نیز، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران بود.

ناصری، 13 آبان را از روزهای مهم تاریخی و سرنوشت‌ساز ملت ما دانست و بیان کرد: این روز باید گرامی داشته شود زیرا 13 آبان، نقشی اساسی در تاریخ معاصر ایران اسلامی دارد.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: در عزاداری‌های امام حسین (ع)، شئون اسلامی را رعایت کنید و از بدعت گذاری‌ها جلوگیری کنید.

وی افزود: گاهی برداشت‌های سطحی از مراسم‌ها انجام می‌شود و یا حیواناتی وارد شبیه‌خوانی‌ها می‌شود که سبب به هم ریختن مراسم می‌شود و دشمنان این موارد را به تمسخر می‌گیرند بنابراین نباید با اقداماتی نظیر شبیه خوانی‌های سطحی و آوردن حیوانات به مراسم امام حسین (ع)، اجازه دهیم اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا، تحت تاثیر قرار گیرد.

ناصری از مردم و عزاداران حسینی خواست: مراسم و مجالس امام حسین (ع) را سنگین و متین برگزار کنند و از وسایل و سر و صداهای نامناسب که حواس مردم را در عزاداری‌ها پرت می‌کند، استفاده نشود.

خطیب جمعه یزد همچنین از تقلید مداحان یزدی از مداحان دیگر شهرها انتقاد کرد و بیان داشت: مداحان یزدی باید سبک خود را در عزاداری‌ها داشته باشند و از اشعار پرمضمون و حماسی استفاده کنند.مداحان باید در نوحه‌های خود از اشعاری استفاده کنند که بیانگر اهداف امام حسین (ع) باشد نه اینکه اشعاری بخوانند که شأن امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) را پایین بیاورند.

ناصری تاکید کرد: در عزاداری‌ها همگان مراقب باشند تا کاری نکنند که سوژه به دست وهابیون و سلفیون بدهیم زیرا آنها از این مراسم فیلم و عکس تهیه می‌کنند و تبلیغات منفی انجام می‌دهند و تبلیغات آنها به حدی تاثیرگذار است که جوانان آنها حاضر می‌شوند به خود مواد منفجره ببندند و در مجالس عزاداری ما خود را منفجر کنند و ده‌ها نفر را به شهادت برسانند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: متاسفانه در جامعه ما شرایط به نحوی شده که کسی جرأت نمی‌کند امر به معروف و نهی از منکر کند و اگر طلبه‌ای امر به معروف و نهی از منکر کند، او را کتک می‌زنند و این مایه تاسف است زیرا چنین جامعه‌ای، جامعه ابا عبدالله الحسین (ع) نیست.

انتهای پیام/2464/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول