اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

فضای تمرین و حامی مالی مشکلات اساسی ورزش بانوان کهگیلویه و بویراحمد

معاون ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزش بانوان این استان با دو مشکل اساسی نبود حامی مالی و کمبود فضای تمرین دست و پنجه نرم می‌کند.

فضای تمرین و حامی مالی مشکلات اساسی ورزش بانوان کهگیلویه و بویراحمد

اقدس نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار 6 هزار بانوی ورزشکار در رده‌های سنی گوناگون در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

وی افزود: بانوان ورزشکار ما در برخی رشته‌ها در سطوح ملی حرفی برای گفتن دارند که در صورت وجود شرایط مساعد از جمله اعتبارات درخشش آن‌ها در میادین ملی قابل تصور است.

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعداد بانوان علاقه‌مند و توانمند در عرصه ورزش این استان فراوان است و از حامی مالی که مهمترین رکن توسعه و موفقیت در ورزش هست بی‌بهره‌اند.

نوربخش شناسایی استعدادهای ورزشی بانوان را از سوی هیئت‌های ورزشی امکان‌پذیر دانست و گفت: ساماندهی این هیئت‌ها نقش چشم‌گیری در خصوص معرفی ورزشکاران دارد.

وی از کمبود فضای تمرین بانوان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد گفت و افزود: در بسیاری از سالن‌های ورزشی استان ما بانوان ورزشکار در ساعات ویژه و مشخصی ورزش نمی‌کنند و به طور مشترک چند رشته در یک سالن فعالیت دارند.

نوربخش افزود: تمرین ورزشکاران در رده‌های سنی گوناگون دارای تفاوت است و مربیان باید فنون و تکنیک‌های لازم را بر اساس شرایط سنی به آنان آموزش داده و وقت بیشتری در این زمینه برای ورزشکار صرف کنند که به دلیل نبود فضای کافی این امر ممکن نیست.

وی از موفقیت بانوان کهگیلویه و بویراحمدی در چند سال اخیر در میادین ملی و بین‌المللی یاد کرد و افزود: ورزشکاران با کمترین امکانات و بدون حمایت حامی مالی در مسابقات ملی و بین‌المللی خوش درخشیدند.

نوربخش تعداد ورزشکاران با استعداد بانوان در کهگیلویه و بویراحمد را قابل توجه دانست و افزود: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و تامین اعتبار می‌توان همه ساله در مسابقات و عرصه‌های ورزشی گوناگون شاهد موفقیت‌های فراوان ورزشکاران بانوی این استان بود.

وی بیان کرد: زیربنای توسعه و شکوفایی هر رشته ورزشی در گرو تربیت و پرورش مربیان متخصص و کارشناس است و برگزاری کلاس‌های مربیگری به منظور ارتقای سطح دانش فنی آنان لازم است.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول