اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

زوایای دفاع مقدس در کردستان همچنان ناشناخته مانده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه دفاع مقدس در استان گفت: زوایای دفاع مقدس در کردستان همچنان ناشناخته باقی مانده است.

زوایای دفاع مقدس در کردستان همچنان ناشناخته مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری ظهر امروز در جریان دیدار مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با ایشان اظهار کرد: استان کردستان صحنه مستقیم دفاع مقدس و از میادین درگیر در بحث جنگ تحمیلی بود و به تعبیر مقام معظم رهبری در دو جبهه داخلی و خارجی می‌جنگید اما وضعیت امروز کردستان هیچ تناسبی با شان و جایگاه جهادی این استان ندارد.

وی یادآور شد: نام و یاد و خاطر شهدای کردستان در جای جای کشور ورد زبان است اما در خود استان کمتر توجهی به این موضوع شده و اصولاً بحث دفاع مقدس در حاشیه قرار گرفته است.

وی افزود: ما مدیون شهداییم و کردستان شهدای سرافراز زیادی در صحنه دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده است ولی متاسفانه بر اثر کم‌کاری‌های صورت گرفته نسل امروز هیچ آشنایی با شهدای دلاور بومی و غیربومی ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: در همه دنیا عرصه‌های فیزیکی و مقرّ ستادی و فرماندهی جنگ به عنوان آثار ماندگار حفظ و نگهداری می‌شود اما در سنندج از موقعیت تیپ بیت‌المقدس که زمانی میعادگاه شهدا و معراج بهترین بندگان الهی و فرشتگان و ملائک الله بود، هیچ خبری نیست و این سرزمین نورانی تبدیل به مراکز صنعتی و کارخانجات شده و این تیپ پرافتخار و خاطرات آن به فراموشی سپرده شده و کوچک‌ترین یادمانی در این نقطه وجود ندارد.

 صفی‌یاری ادامه داد: همه ما در مسائل شهدا و خانواده‌های آنان باید پاسخگو باشیم که پس از گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب چه اقدامات جامعی برای جمع‌آوری و مستندسازی دوران دفاع مقدس و ماندگار کردن خاطرات و آثار آنها در استان انجام داده‌ایم.

وی گفت: منابع انسانی و یادگاران دوران دفاع مقدس شهید شده‌اند یا از دنیا رفته‌اند و یا گمنام‌اند و برخی نیز متاسفانه در اثر بی‌توجهی ما استحاله شده‌اند و کار عمده‌ای برای جمع‌آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس انجام نشده است.

وی یادآور شد: امروز حضور راهیان نور در هر استانی چیزی جز شرمندگی برای مسئولان ندارد در حالی‌ که جای جای استان کردستان صحنه رشادت و ایثار و ازخودگذشتگی جوانان و رزمندگان و پیشمرگان و فرماندهان لشکر اسلام است که در مقایسه با جنوب کمترین نماد و یادمان انجام نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: حتی در عرصه پژوهش نیز مستندات موجود از شهدا و دفاع مقدس استان فوق‌العاده کم بوده و توجهی به این موضوع نشده است.

 صفی‌یاری بیان کرد: در حالی‌ که موضوع دفاع مقدس کردستان موضوعی ملی است و حواله دادن آن به اعتبارات محدود و ناچیز دستگاهی کم‌لطفی آشکاری است که باید با پیگیری جدی و مستمر جبران شود.

وی اضافه کرد: نمایشگاه‌های دفاع مقدس استان عمدتاً یا ناظر به آثار خارج استان است و یا آنقدر ضعیف و ابتدایی است که قابلیت عرضه ندارند.

وی گفت: بسیار مناسب‌تر است برخی از مسئولان به جای ورود در فعالیت‌های موازی، فرافکنی و نقد مستمر فعالیت دیگران به اولویت‌های کاری خود که همانا حوزه دفاع مقدس است بپردازند و این خلأ اساسی و بی‌تصدی استان را با ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی بین بدنه مدیریتی کشور و استان و با طراحی نقشه جامع و چشم‌انداز دفاع مقدس استان جبران نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در پایان با اشاره به فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در حوزه دفاع مقدس مانند برگزاری نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس، تدوین کتاب کربلای جبهه‌ها، راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور در حوزه فرهنگی، تقویت و ایجاد واحد ادبیات پایداری در حوزه هنری آمادگی این اداره‌کل برای همکاری در این خصوص را اعلام کرد.

انتهای پیام/79007/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول