اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

رفع مشکل کم‌آبی در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید برای کم‌آبی در کشور فکر جدی شود، گفت: میانگین تولید پسته در هر هکتار در کشورمان یک تن است در حالی که در برخی کشورها به علت استفاده بهینه از آب و منابع به 10 تن رسیده است.

رفع مشکل کم‌آبی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جهانگیر پرهمت بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره پسته فارس که در سروستان این استان برگزار شد، با بیان اینکه چاره‌ای جز همراه شدن با استانداردهای جهانی و بهینه‌سازی منابع موجود در زمینه صادرات پسته نداریم، اظهار داشت: مرکز تحقیقات پسته در استان‌ها از جمله فارس ایجاد شده و امروز چیزی که کشت پسته را فلج کرده کمبود منابع آبی است.

وی افزود: باید برای کم‌آبی در کشور فکر جدی شود چراکه میانگین تولید پسته در هر هکتار در کشورمان یک تن است در حالی که در برخی کشورها به علت استفاده بهینه از آب و منابع به 10 تن رسیده است.

در ادامه استاندار فارس نیز با بیان اینکه باید با رویکرد صادرات‌مدار به جای نفت محصولات کشاورزی را صادر کنیم، ابراز داشت: مشکل اساسی امروز ما، کم‌آبی و جمعیت بیکار است اما استفاده از فارغ‌التحصیلان کشاورزی در بهینه‌سازی و تحقیقات علمی به این بخش کمک می‌کند.

سید محمد احمدی افزود: با کمک فرهیختگان و نمایندگان فارسی‌های مقیم مرکز، این استان را به جایگاه واقعی خود می‌رسانیم، همان‌گونه که بسیجیان ایران را در برابر توطئه‌های آمریکا حفظ کردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما نباید به پسته آمریکا اجاره جایگزینی پسته کشورمان را در بازار جهانی بدهند.

همچنین نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: مردم ایران با حضور خود در انتخابات به حماسه سیاسی جامه عمل پوشاندند و ما در مجلس با ارائه راهکارها و تصویب قوانین مرتبط حماسه اقتصادی را محقق می‌کنیم.

داریوش اسماعیلی ادامه داد: یکی از راه‌کارهای محقق کردن حماسه اقتصادی حمایت از تولیدکننده و به دنبال آن صادرکنندگان است و این‌گونه جشنواره‌ها بهترین فرصت برای معرفی محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول