اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

کلید حل مشکلات کشور مذاکره با آمریکا نیست

امام جمعه موقت تهران کلید حل مشکلات را تکیه بر مردم و مدیریت صحیح دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و با حساسیت فرموده‌اند کلید حل مشکلات مذاکره با آمریکا نیست.

کلید حل مشکلات کشور مذاکره با آمریکا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز در آیین سی و چهارمین سالگرد شهادت نخستین شهید محراب آیت‌الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی در مسجد مقبره تبریز، اظهار کرد: در خط اول مبارزات، مردم آذربایجان برای رسیدن به انقلاب اسلامی و حکومت الهی شهید قاضی قرار داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا و مجاهدت علماست، ادامه داد: آیت‌الله قاضی این عالم ربانی با پیروی از اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی نسبت به نشر و اندیشه امام در استان آذربایجان شرقی بود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: شهید قاضی‌طباطبایی از چهره‌های منور غیرت، عزت، شهامت و شهادت آذربایجان بود و ترور وی توسط گروه فرقان نشان از عمق کینه دشمنان اسلام نسبت به خاندان روحانیت داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه افتخار شیعه در برافراشته نگه داشتن پرچم اسلام است، اضافه کرد: در این زمینه اشک مردم این آذربایجان و تبریز برای امام حسین (ع) نه تنها از روی عشق، بلکه از روی عقل نیز است.

شاخص هر کار در کشور پرچم ولایت است

وی تأکید کرد: در کشور شاخص هرکاری پرچم ولایت است و در هیچ زمانی امام دو تا نمی‌شود و پرچم ریاست انبیا را بیش از یک نفر بر عهده نخواهد داشت.

صدیقی، کلید حل مشکلات را تکیه بر مردم و مدیریت صحیح دانست و گفت: رهبر انقلاب بارها و با حساسیت فرموده‌اند که کلید حل مشکلات مذاکره با آمریکا نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، گفت: آمریکا همانطور که طی سال‌ها دستش به خون علما، دانشمندان، جوانان و مردم بی‌گناه این مرز و بوم آغشته شده است، اگر می‌توانست ریشه ما را می‌زد.

علما از فاصله گرفتن از خط امام و ولایت جلوگیری می‌کنند

وی با بیان اینکه کمترین کوتاه آمدن در مذاکرات موجب افزونی دشمنان خواهد شد، متذکر شد: مقاومت و ایستادگی ملت مقاوم ایران آمریکا و دشمنان را به پای مذاکره کشانده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: هر جا ببینیم دولت از خط امام خمینی (ره) فاصله گرفته و مرگ بر آمریکا و مرگ بر ضد ولایت فقیه حذف می‌شود، علما خود را نشان داده و از بدعت در انقلاب اسلامی جلوگیری می‌کنند.

صدیقی خاطر نشان کرد: اگر خواهان تداوم عزت، شرف و وحدت ملی و دینی برای تعالی هستیم، باید تابع محض ولایت بوده و رهبری را تنها نگذاریم.

به گزارش فارس؛ آیت‌الله سید محمدعلی قاضی‌طباطبایی روز دهم آبان‌ماه 1358 مصادف با عید سعید قربان بعد از ادای فریضه نماز مغرب و عشا و هنگام مراجعت از مسجد شعبان به منزل از سوی گروه فرقان به شهادت رسید.      

وی در ششم جمادی‌الاولی سال 1331 هجری قمری در تبریز به دنیا آمد و دروس مقدماتی و سطح را در حوزه علمیه این شهر به پایان برد.

این عالم مجاهد، به سال 1359 هجری قمری به شهر قم عزیمت کرد و حدود 10 سال در آن شهر از محضر آیات سیدمحمد حجت، سید صدرالدین صدر، امام خمینی (ره) و سید محمدرضا گلپایگانی درس فرا گرفت.

سپس در سال 1369 هجری قمری راهی نجف شد و با تکمیل درجات علمی خود با برخورداری از محضر بزرگانی چون آیات حکیم، خویی و بالاخص شیخ  محمدحسین کاشف‌الغطا بهره‌های وافری برد و به درجه اجتهاد نایل آمد.

تألیفات آن عالم بزرگوار بیش از 42 کتاب و اثر در زمینه های مختلف است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تحقیق درباره اربعین سیدالشهدا الاجتهاد و التقلید، الفوائد، حاشیه بر رسایل و مکاسب، کفایه الاصول و رساله در مباهله اشاره کرد.

وی نخستین نماینده امام (ره) در تبریز و نخستین امام جمعه این شهر بود.

انتهای پیام/60001/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول