اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر رادیو معارف خبر داد

پخش 12هزار دقیقه برنامه در ایام محرم

مدیر روابط عمومی رادیو معارف از پخش برنامه‌های ویژه ایام محرم به مدت زمان 12 هزار دقیقه خبر داد و گفت: حماسه عاشورا و سبک زندگی عزتمندانه محور اساسی برنامه‌های رادیو معارف در دهه محرم است.

پخش 12هزار دقیقه برنامه در ایام محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام گفت: رادیو معارف در دهه نخست محرم پیام‌های عاشورایی را در بیش از 12 هزار دقیقه برنامه توزیع خواهد کرد که از این میزان سهم برنامه‌های زنده 3600 دقیقه است.

وی افزود: برنامه‌های رادیو در قالب‌های متنوع تقدیم شنوندگان می‌شود که برنامه‌های ترکیبی ـ مجله‌ای 6 هزار دقیقه، سخنرانی‌های مذهبی 2200 دقیقه، ادعیه 2 هزار دقیقه، میزگرد و گفت‌وگو 900 دقیقه، نمایش 330 دقیقه و مستند 70 دقیقه خواهد بود.

مدیر رادیو معارف راهبرد برنامه‌های محرم امسال این رادیو را حول شش محور اساسی واقعه عظیم کربلا عنوان کرد و افزود: دو محور «تقویت روحیه ولایت‌مداری» و «سبک زندگی حسینی» به عنوان دو اصل اساسی برای دستیابی به سبک زندگی عزتمندانه در پرتو ولایت‌مداری است که در برنامه زنده صبحگاهی «حسینیه» به وجوه آن خواهیم پرداخت. این برنامه در دهه محرم از ساعت 8 و 30 دقیقه تا10 به روی آنتن خواهد رفت.

دبیر شورای معارف صدا همچنین با اشاره به اهمیت «امر به معروف و نهی از منکر» و «دشمن شناسی» در واقعه کربلا گفت: امر به معروف و نهی از منکر راهبردی‌ترین پیام حماسه حسینی است که رادیو معارف با هدف پویایی جامعه در پرتو همگانی کردن آن در جامعه به شیو‌ه‌های درست احیای این دو فریضه در برنامه «ارمغان» خواهد پرداخت. برنامه «ارمغان» همه روزه از ساعت 7 و 15 دقیقه بامداد پخش می‌شود.

وی یکی دیگر از محورهای برنامه‌های محرم را «نقش الگویی حماسه حسینی برای حماسه آفرینی ها» ذکر کرد و افزود: حماسه‌ای که در عاشورا روی داد، قرن‌های متمادی چراغ راه آزادمردان و آزادیخواهان بوده است و امسال که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده است می‌توان از آن درس‌های عاشورایی بهره گرفت که در برنامه «موج اشک» از این زاویه به خطبه حضرت امام حسین علیه السلام در منی خواهیم پرداخت. برنامه زنده عصرگاهی «موج اشک» همه روزه از ساعت 16 پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر شور همراه با شعور را لازمه مجالس عزای امام حسین علیه‌السلام بیان کرد و افزود: محور ششم مورد بحث در برنامه‌های محرم رادیو «شیوه‌های صحیح برپایی مراسم و مجالس عزا برای سید و سالار شهیدان» است که در برنامه «نینوا» به شیوه‌های صحیح و سنتی عزاداری، استفاده از اشعار و مقاتل معتبر پرداخته خواهد شد.

وی افزود: جدول زمانی برنامه‌های رادیو در سایت رادیو معارف اعلام خواهد شد. همچنین جدول پخش برنامه‌ها از این پس بر روی گیرنده‌های دیجیتال خانگی (ست تاپ باکس) نیز بارگذاری شده است که شنوندگان می‌توانند با مراجعه به آن از طریق دکمه EPG گیرنده خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول