اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت خواستار شد

ضرورت حضور مبلغان دینی در هیئت‌های مذهبی‌

امام جمعه باشت گفت: نباید سنگر هیئت‌های مذهبی خالی از مبلغان دینی باشد.

ضرورت حضور مبلغان دینی در هیئت‌های مذهبی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، ظهر امروز همایش گردهمایی طلایه‌داران نور پیرامون محرم با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس سازمان تبلیغات، هیئت امنای مساجد و مسئولان هیئت‌های مذهبی در سالن پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان باشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در این مراسم به بیان عظمت‌ ماه محرم پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون آموزش معارف اصیل اسلامی به عزاداران حسینی یک وظیفه مهم و ارزشمند است که بر عهده ما گذاشته شده است.

امام جمعه باشت با اشاره به این‌ که عزاداری حسینی باید با شور و شعور حسینی همراه باشد، افزود: شعور حسینی به دست نخواهد آمد مگر آن‌که بتوانیم معارف اسلامی را آن گونه که شایسته است بیاموزیم و این امر به واسطه وجود و حضور روحانیون و مبلغان دینی میسر می‌شود.

وی گفت: باید تلاش کنیم که مبادا سنگر هیئت‌های مذهبی ما به خصوص در ایام محرم از وجود این مبلغان دینی خالی شوند.

عبودی در ادامه تصریح کرد: امسال شب اول ماه محرم همچون سال گذشته و حتی پرشور‌تر از آن مراسم شال عزا را برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام اکبر ظهرابی نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در ایام محرم گفت: مراسم‌های عزاداری محرم امسال باید پررنگ‌تر از همیشه و با اتحاد میان هیئت‌های مذهبی و دوری از هرگونه چند دستگی برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت خطاب به مسئولان هیئت‌های مذهبی خاطر‌نشان کرد: تمام تلاش و دقت خود را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم‌های عزاداری و حفظ حرمت مجلس اباعبدالله(ع) به کار بگیرید چرا که آبروی هر هیئت در گرو عزاداران، مداح و مسئولان آن هیئت است.

وی از مسئولان هیئت‌هایی که تاکنون نسبت به ثبت هیئت‌های خود در اداره تبلیغات اسلامی اقدام نکرده‌اند خواست هر چه سریع‌تر به این نهاد مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/82007/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول