اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازنشستگی کردستان:

عضویت 18 هزار کردستانی در صندوق بازنشستگی

رئیس سازمان بازنشستگی کردستان از عضویت 17 هزار و 750 کردستانی در صندوق بازنشستگی خبر داد.

عضویت 18 هزار کردستانی در صندوق بازنشستگی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلال برومند ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان استان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 17 هزار و 750 کردستانی در صندوق بازنشستگی کشور عضویت دارند.

به گفته وی 14 هزار و 636 نفر از تعداد بازنشستگان استان در قید حیات هستند و 259 نفر نیز از کارافتاده و 2 هزار و 959 نفر نیز مرحوم شده‌اند.

وی میانگین سنی بازنشستگان استان را 51 سال ذکر کرد و اظهار داشت: 4 هزار و 693 نفر از بازنشستگان استان را زنان و 9 هزار و 943 نفر را هم مردان تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان بازنشستگی کردستان خاطرنشان کرد: میانگین حقوق بازنشستگان استان نیز 885 هزار تومان است.

بهره‌مندی 13 هزار بازنشسته از بیمه طلایی

برومند خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 13 هزار و 26 نفر از بازنشستگان استان از بیمه طلایی بهره‌مند هستند. وی حق اولیه بهره‌مندی از بیمه طلایی و تکمیلی بازنشستگی را 36 هزار تومان خواند و عنوان کرد: 12 هزار تومان از حق بیمه توسط خود بازنشسته، 12 هزار توسط صندوق و مابقی را نیز دولت پرداخت می‌کند.

وی از فعالیت 24 کانون بازنشستگی در استان خبر داد و بیان داشت: این کانون‌ها در تمامی فصول فعال و به بازنشستگان خدمات ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان بازنشستگی کردستان اظهار داشت: اعزام یک‌هزار و 271 نفر به سفرهای زیارتی و گردشگری و اعزام 47 نفر به مکه مکرمه از جمله خدمات ارائه شده توسط کانون بازنشستگی به بازنشستگان استان بوده است.

راه‌اندازی خانه مهر در کردستان

برومند خواستار راه‌اندازی خانه مهر بازنشستگان در استان شد و گفت: این خانه‌های مهر در بسیاری از استان‌های کشور راه‌اندازی شده ولی متاسفانه بازنشستگان استان از این خانه محروم هستند.

وی تصریح کرد: با وجود تاکیدات استاندار کردستان در جلسات مختلف مبنی بر راه‌اندازی خانه مهر هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی دلیل عدم راه‌اندازی خانه مهر در استان را عدم همکاری شهرداری خواند و اضافه کرد: با وجود تامین زمین خانه مهر شهرداری برای راه‌اندازی این خانه اقدام و همکاری لازم را نمی‌کند.

رئیس سازمان بازنشستگی کردستان به برنامه‌هایی که در راستای تکریم از بازنشستگان استان در این هفته برگزار می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا و بازنشستگان، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری همایش تجلیل از بازنشستگان و پیاده‌روی بازنشستگان و خانواده‌های آنها از جمله برنامه‌های در دست اجرا برای تکریم بازنشستگان استان است.

انتهای پیام/79002/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول