اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی کمیته امداد در هفت ماهه امسال صورت گرفت

اجرای 977 طرح اشتغالی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از اجرای 977 طرح اشتغال در هفت ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

اجرای 977 طرح اشتغالی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست کارگروه اشتغال روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر با حضور مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان لنده برگزار شد.

در این نشست که امدادگران کمیته امداد میهمان فرمانداری لنده بودند تا برای اشتغال مردم و جوانان این دیار چاره‌ای بیندیشند، سید یدالله فاطمیان، کمیته امداد را نماد اشتغال زایی واقعی در این استان خواند و اظهار کرد: این نهاد در سال‌های خوب در حوزه اشتغال‌زایی کارنامه درخشانی داشته و اکنون نیز برای ادامه این راه راهگشا از آمادگی بسیار خوبی برخوردار است.

فرماندار شهرستان لنده، از رضایت مردم از طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد خبر داد و افزود: طرح‌های اشتغال زایی که با محوریت و نظارت کمیته امداد اجرا شده موجب ایجاد اشتغال واقعی برای مجریان و کسب درآمد برای آن‌ها شده به طوری که اکنون متقاضیان این نوع طرح‌ها استقبال و رضایت‌مندی قابل توجهی دارند.

فاطمیان ادامه داد: در حوزه اشتغالزایی که نیاز و مطالبه اصلی خانواده‌ها است، سایر ادارات نیز باید هم‌رکاب با کمیته امداد به این حوزه وارد شوند و از کمیته امداد الگوبرداری کنند.

* همه افراد بیکار صاحب شغل می‌شوند

وی با بیان اینکه ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی کوچک در روستاها و مناطق کمتر برخوردار این استان از سوی کمیته امداد، تاکنون بسیار موفق بوده است، تأکید کرد: باید قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف شهرستان لنده در مسیر اشتغال‌زایی قرار گیرد و در این راستا همه ادارات و نهادهای مختلف همکاری و مشارکت کنند.

 فرماندار لنده از آمادگی این دستگاه برای ایجاد هماهنگی و افزایش تعاملات بین بخشی ادارات به منظور هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف اداری، کمیته امداد و ادارات متولی اشتغال خبر داد.

به گزارش فارس، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از اجرای 977 طرح اشتغال‌زایی از سوی این نهاد در هفت ماهه نخست سال خبر داد و گفت: اگر با جدیت و همکاری همه جانبه در راه اشتغال‌زایی و به کارگیری سیاست‌های ایجاد اشتغال در روستا و شهرهای کوچک عمل کنیم، بدون شک جوان بیکاری در روستاها نخواهیم داشت.

عبدالمجید فرهادی با بیان اینکه در این طرح همه افراد بیکار و جویای کار می‌توانند صاحب شغل و درآمد شوند، تصریح کرد: اولویت با طرح‌هایی است که با کمترین هزینه و اعتبار فردی را صاحب شغل می‌کنند.

وی تأکید کرد: باید از آورده‌ و پس‌انداز خانواده‌ها نیز در پیشبرد اهداف اشتغال‌زایی‌ استفاده کنیم زیرا هر خانواده‌ای با هر سطح درآمدی می‌تواند به شیوه‌های مختلف از جمله هدایت منابع یارانه نقدی به سمت تولید، در این راه گام بردارد.

* خانواده‌ها برای اشتغال فرزندان خود مشارکت کنند

فرهادی، اجرای طرح‌های مختلف با توجه به بافت هر منطقه و شرایط آنجا را ضروری خواند و ابراز داشت: باید همه کمک کنند تا استعدادهای مناطق مختلف در خدمت اشتغال مردم همان منطقه قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هدف این نهاد اشتغال واقعی برای افراد است به طوری که ایجاد یک شغل برای یک نفر را به ارائه آمار‌های رنگین ولی غیرملموس ترجیح می‌دهد.

وی از ضرورت بیمه شدن طرح‌های اشتغالزایی مردم در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر سخن گفت و یادآور شد: برای جلوگیری از حوادث احتمالی و وارد شدن خسارت به مجریان طرح‌های تولیدی چنین کاری بسیار لازم است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کیانی، امام جمعه شهرستان لنده نیز در این نشست در سخنان کوتاهی با تقدیر از اقدامات کمیته امداد در این شهرستان گفت:‌ نظارت و آموزش در کمیته امداد بسیار خوب است ولی می‌تواند از این هم بهتر شود.

وی بیان کرد: اگر دنبال اشتغال واقعی هستیم باید خانواده‌ها نیز در توسعه اشتغال نقش بیشتری ایفا کنند که برای تحقق این مهم نیازمند کارهای فرهنگ‌سازی هستیم. 

انتهای پیام/82005/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول