اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد

فعالیت بیش از 60 شبکه رادیویی ملی و برون‎مرزی در کشور

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران از فعالیت بیش از 60 شبکه رادیویی ملی و برون‎مرزی در کشور خبر داد.

فعالیت بیش از 60 شبکه رادیویی ملی و برون‎مرزی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین صوفی صبح امروز در حاشیه اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شبکه‎های رادیویی در طول شبانه‎روز به موضوعات مختلف از جمله تبلیغ معارف اهل‎بیت (ع)، سبک زندگی و هنجارهای دینی می‎پردازند.

وی تصریح کرد: در برنامه‎های ماه محرم سعی شده تا همه شبکه‎های رادیویی متناسب با مخاطب هدف خود و ماموریتی که بر عهده دارند مبادرت به ویژه‎برنامه‎هایی در حوزه نمایش، مستند، سخنرانی، مداحی، برنامه‎های گفت‎وگومحور و ... کنند که در ایام محرم بخشی از سخنرانی‎های روحانیون و مداحان از شبکه‎های مختلف رادیویی پخش می‎شود.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران افزود: تولید انواع سبک‎های مداحی، روضه‎خوانی، مرثیه‌سرایی یکی از برنامه‎هایی است که در اجلاس پیرغلامان حسینی به آن پرداخته شد تا شور و نشاط همراه با معرفت‎افزایی را در این گردهمایی شاهد باشیم.

انعکاس نماز اول وقت بخشی از پیام عاشوراست

صوفی با بیان اینکه یکی از پیام‎های عاشورا اقامه نماز است، یادآور شد: انعکاس نماز اول وقت بخشی از پیام عاشوراست که در این اجلاس به مداحان تاکید شده تا جامعه را نسبت به این مهم دینی ترغیب کنند.

وی بیان داشت: یکی از راه‎های معرفی و ترویج فرهنگ عاشورا نشان دادن الگوها و نمونه‎ها است.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اجلاس حسینی آغازگر یک حرکت بزرگ فرهنگی است، تصریح کرد: شور و استقبال مردم از کاروان حسینی و انتظار آنها برای ورود این کاروان نشان می‎دهد که این حرکت فرهنگی موثر بوده و همه اینها به خاطر عزتمندی اباعبدالله‎الحسین (ع) است.

همه توقعات نباید از رسانه ملی باشد

صوفی در خصوص اینکه صدا و سیما چقدر توانسته در انتقال فرهنگ حسینی موفق عمل کند، اظهار داشت: همه توقعات نباید از رسانه ملی باشد، ما مصرف‎کننده نغمات هستیم، تولیدکنندگان دستگاه‎ها در این زمینه می‎توانند نقش‎آفرین باشند.

وی با بیان اینکه تجلیل و پخش آثار مناسب یکی از وظایف سازمان صدای جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: صدا و سیما در این راستا توانسته گام‎های ارزشمندی بردارد.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران تجلیل از میانسالان و جوانان در عرصه مداحی را یکی دیگر از اقدامات موثر در کارنامه رسانه ملی ذکر کرد.

انتهای پیام/83001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول