اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون مداحان خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری 2 همایش پیرغلام حسینی در خراسان جنوبی به صورت استانی

مسئول کانون مداحان خراسان جنوبی از برگزاری دو همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی و تجلیل از 44 پیرغلام به صورت استانی در خراسان جنوبی خبر داد.

برگزاری 2 همایش پیرغلام حسینی در خراسان جنوبی به صورت استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالله گرجی امشب در نشست فصلی کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور که همزمان با یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در گرگان برگزار شد، اظهار داشت:‌ دو کار بسیار مهمی که در سال جاری در کانون مداحان خراسان جنوبی انجام شده تشکیل کمیته تحقیق و پژوهش و کمیته مالی است.

وی ادامه داد: تشکیل مجمع‎الذاکرین در شهرستان‎های استان خراسان جنوبی یکی دیگر از فعالیت‎های ماه‎ها گذشته بوده که هر شهرستان در هر شب جلسه اخلاق و جلست متعدد راهنمایی مداحان را برگزار می‎کند.

گرجی بیان کرد: یکی از فعالیت‎‎های دیگر که در استان اجرا کردیم و بسیار مفید هم واقع شده، تشکیل کتابخانه تخصصی مداحان است که این کتابخانه را در سطح استان راه‎اندازی کرده‎ایم.

مسئول کانون مداحان استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مرکز استان 2 هزار و 200 جلد کتاب تخصصی و یک هزار و 200 سی‎دی نرم‎افزار تخصصی تهیه شده و در اختیار مداحان قرار گرفته است.

گرجی تأکید کرد: تهیه مستند از مداحی مداحان پیشکسوت و تاثیرگذار استان از دیگر فعالیت‎های انجام شده است که در حال حاضر یکی از مستندها در تهران رونمایی شده و پنج مستند دیگر در حال تهیه است و مقرر شده تا از شبکه دو و مستند پخش گردد.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‎های آموزش مداحی و استفاده از اساتید برجسته کشوری همانند محمود کریمی یکی دیگر از فعالیت‎ها شش ماه گذشته کانون مداحان استان بوده و تمامی مداحان از این کلاس استفاده کرده‎اند.

مسئول کانون مداحان خراسان جنوبی گفت: این کلاس‎های آموزشی در سه سطح برگزار می‎شود که قبل از تشکیل کلاس‎ها با برگزاری یک آزمون با سه عنوان آشنایی با قرآن و حدیث و مداحی مداحان تعیین سطح شدند و از کلاس‎ها استفاده می‎کنند.

گرجی اذعان داشت: این تعیین سطح باعث شده تا با سامان‎دهی بهتر و مناسب‎تر بتوانیم از اساتید مورد نیاز در هر سطح استفاده کنیم تا مداحان نیز به صورت مطلوب از کلاس‎ها استفاده کنند.

برگزاری 2 همایش پیرغلامان حسینی در خراسان جنوبی

وی ادامه داد: دو همایش پیرغلامان حسینی همانند این اجلاس نیز به صورت استانی در خراسان جنوبی برگزار شد که از 44 پیرغلام حسینی و بیش از 100 نفر از خادمان هیئت‎ها تجلیل به عمل آمد.

مسئول کانون مداحان خراسان جنوبی تصریح کرد: تعامل و همکاری مناسبی را با صدا و سیمای مرکز استان برقرار کردیم تا در مراسم‎ها و تهیه مستندها از مداحان مورد تائید کانون مداحان استان استفاده شود.

وی در پایان اذعان داشت: این تعامل با دستگاه‎های دیگر نیز برقرار شد تا از دعوت افراد غیر تأیید کانون که شاید مداح نیز نباشند استفاده نشود و برا استفاده از مداح، کانون مداحان استان معرف مداح مورد نیاز باشد تا از بروز برخی مشکلات و مسائل جلوگیری شود.

انتهای پیام/83004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول