اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران:

عقب‌ماندگی مازندران در برنامه ششم جبران شود

معاون برنامه ریزی استاندار مازندران گفت: عقب‌ماندگی مازندران باید در بودجه 93 و برنامه ششم جبران شود.

عقب‌ماندگی مازندران در برنامه ششم جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی احسانی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه پیگیر هستیم تا سهم‌‌بری مازندران از اعتبارات دولتی مناسب باشد، اظهار داشت: ضریب سهم‌بری ما در برنامه چهارم کاهش یافت و در سال‌جاری باید جبران شود.

وی افزود: بار مالی برخی از طرح‌های ملی بر دوش استان مازندران افتاده است که نیاز است تفکیک انجام شود.

این مسئول به لحاظ رتبه‌بندی وضعیت شاخص‌های مازندران را در حوزه اجتماعی، اقتصادی و زیربنایی کمتر از نیم درصد دانست و ادامه داد: از لحاظ رتبه‌بندی در بیشتر حوزه‌ها کمتر از میانگین قرار داریم.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی مازندران در برنامه ششم و یا بودجه 93 باید جبران شود، تصریح کرد: قانون‌گذار به بحث تفویض اختیار، تمرکز زدایی، مشارکت منطقه در ارتقای فعالیت‌های آموزشی را در فعالیت‌های مردمی و اجتماعی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در پروژه‌های نیمه تمام حوزه نوسازی مدارس می‌توان از مشارکت خیران استفاده کرد، اذعان داشت: برای جبران عقب‌ماندگی شرایط همکاری باید تسهیل شود.

احسانی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش نقش کلیدی در توسعه انسان سه حوزه دانش، مهارت و تربیت اسلامی است، خاطر نشان کرد: تربیت اسلامی وجه تمایز بین توسعه انسان با کشورهای توسعه یافته غربی است که در این حالت ما پیشرفته‌تر از کشورهای ابرقدرت هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای نظام تجهیز در مازندران باید فکری شود، بیان داشت: دولت در تخصیص منابع با مشکل مواجه است.

این مسئول، پهنه‌بندی  توسعه در مازندران را نامناسب دانست و ادامه داد: در بحث پهنه‌بندی، ظاهر و باطن استان باید درست دیده شود، چراکه نارسایی‌های مازندران با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت جبران نمی‌شود.

احسانی، توانمندی‌های مازندران را در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات مناسب دانست و خاطر نشان کرد: در مازندران نیروی بیکار چالش نیست، مدیران باید تحصیل کرده‌ها را یک ثروت بدانند و از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه تجهیز منابع استان بر پایه جمعیت برآورد می‌شود، اذعان داشت: با توجه به جمعیت 25 میلیونی که وارد مازندران می‌شود در ازای اعتباری که برای خدمات رایگان ارائه می‌شود دولت باید استهلاک پرداخت کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در پایان متذکر شد: موضوع قانون گردشگری استان باید تقویت شود تا از این ظرفیت بهره کافی برده شود.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول