اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

فراموش نکنیم طرف مذاکره پرونده سیاهی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انقلاب اسلامی بر اساس منطق بسیار قوی که دارد هیچ‌گاه از مذاکره فرار نکرده اما یادمان نرود در مذاکراتی که ایران با غرب دارد طرف مذاکره آمریکا است که پرونده سیاهی دارد.

فراموش نکنیم طرف مذاکره پرونده سیاهی دارد

جواد کریمی قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی انقلاب اسلامی به جز رژیم اشغالگر صهیونیستی خط قرمز دیگری برای مذاکره با جهان ندارد چرا که ما یک منطق و فرهنگ غنی در عرصه‌های مختلف داریم و با اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای در میادین مختلف سیاسی و نشست‌های مختلف بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منطق قوی خود و بر اساس گفتمان دینی و فضیلت‌های انسانی معتقد است می‌تواند بسیاری از گره‌های کوری که در جهان به وجود آمده را باز کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واقعیتی که پس از 35 سال از انقلاب اسلامی بر ما و مردم جهان روشن شده این است که در موضوع پرونده هسته‌ای ایران نگرانی غرب از مسئله هسته‌ای کشورمان در واقع بهانه‌ای است برای رسیدن به دیگر مقاصد استکباری و استعماری آنان علیه ملت ایران تا بلکه به خیال خودشان بتوانند به اهدافشان برسند.

وی گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که آمریکا به دنبال بر طرف کردن نگرانی نیست چرا که اصولاً مسئله‌ای برای نگرانی وجود ندارد و اطلاعات هسته‌ای ایران کاملاً شفاف است.

کریمی اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند چشم بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا به جمهوری اسلامی ایران است و قصد آنها از مذاکره با ایران این است که به جهان بگویند ایران که دم از مقاومت می‌زند اکنون مجبور به مذاکره با ما شده تا به این ترتیب چهره استکبارستیزی انقلاب اسلامی در نزد مسلمانان و آزادیخواهان جهان را مخدوش کنند.

وی سپس با اشاره به مکالمه تلفنی روحانی و اوباما خاطر نشان کرد: دیدید که در همان مکالمه چند دقیقه‌ای بیشترین سود تبلیغاتی را صهیونیست‌های جنایتکار بردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: امروز منافع ملی ایران با منافع دیگر ملت‌های مسلمان جهان گره خورده و دلبستگی‌های زیادی بین مسلمانان جهان با مردم ایران به وجود آمده و آنچه آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل از آن وحشت دارند، همین مسئله است.

وی تصریح کرد: از بعد امنیت ملی ما از خط مقاومت حمایت می‌کنیم چون این خط مورد نظر دشمنان ما است و از بعد اقتصادی هم می‌توانیم با همین ملت‌های مسلمان روابط خوبی داشته باشیم به گونه‌ای که از غرب بی‌نیاز شویم و غربی‌ها هم همین مسائل را می‌دانند و از آن نگران هستند.

کریمی اظهار کرد: در بحث مذاکرات با غرب هم باید بدانیم طرف مقابل، دشمن ما است و کارنامه بسیار جنایتکارانه‌ای علیه ملت ایران دارد به گونه‌ای که حتی اوباما اعلام می‌کند برای امنیت اسرائیل غاصب حاضر است حتی به جنایت جنگی و آدم‌کشی هم دست بزند.

وی تاکید کرد: در جایی که مذاکره برای اسرائیل است ما نباید حضور پیدا کنیم چرا که این مسئله شکست برای اسلام محسوب می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نفرت از آمریکا در بین مردم جهان در حال افزایش است و نفرت 20 درصدی زمان جنگ سرد اکنون به 85 درصد رسیده است؛ آنها می‌خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند تا خودشان را پیروز نشان دهند.

وی افزود: حتی بر فرض اینکه زمانی تحریم‌ها هم برداشته شود قطعاً فشارها از روی دولت و ملت ایران برداشته نخواهد شد.

کریمی یادآور شد: در حکومت‌های دیگر حاکمان می‌گویند باید بشود یا نشود اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم به فردی رای دادند که در شعارهای انتخاباتیش از مذاکره و حل مشکلات صحبت کرد و رهبر معظم انقلاب نیز به رئیس جمهور منتخب اجازه دادند تا با توجه به شعارهایش و با رعایت خط قرمزها روابط خارجی را پیش ببرد.

وی افزود: ملاقات‌های خصوصی، عکس گرفتن، دست دادن و سلام کردن به آمریکایی‌ها کاری از پیش نمی‌برد و مذاکرات هسته‌ای نیز باید بر مبنای مسائل فنی صورت گیرد نه برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی؛ در صورتی که قرار شود پای اسرائیل وسط بیاید ایران باید از مذاکرات کناره‌گیری کند چون این به نفع جهان اسلام و ملت ایران نخواهد بود.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول