اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خیز کاراته‌کاهای قزوینی برای رقابت‌های جهانی

این روزها ورزشکاران کاراته استان قزوین با حضور در تیم‌های ملی کشورمان برای مسابقات آسیایی و جهانی خیز برداشته‌اند.

خیز کاراته‌کاهای قزوینی برای رقابت‌های جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، برنامه‌ریزی‌های مدون و هماهنگ در ورزش کاراته این استان در سال‌های اخیر موجب شده است تا این رشته ورزشی با شتاب بیشتری به روند موفقیت‌های خود تداوم بخشد، در این بین اوج درخشش کاراته‌کاهای قزوینی در چهار سال اخیر شکل گرفته است، جایی که شروع این موفقیت‌ها با دعوت از 10 کاراته‌کای استان قزوین در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان به اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی شکل گرفت.

اعتماد فدراسیون به هیئت کاراته استان هم موجب شد تا این اردو با حضور کاراته‌کاهای ارزنده استان قزوین برای نخستین‌بار به همراه همه کاراته‌کاها و مربیان مطرح کشورمان در خانه کاراته قزوین برگزار شود، اتفاقی که این باور را در میان دیگر کاراته‌کاهای استان قزوین تزریق کرد تا آنان هم بدانند که در صورت تلاش و پشتکار در این رشته ورزشی، دعوت به اردوهای آماده‌سازی و حتی پوشیدن پیراهن تیم ملی کاراته کشورمان در رده‌های سنی مختلف دور از دسترس نخواهد بود.

البته اوج درخشش کاراته استان قزوین از جایی صورت گرفت که برای نخستین‌بار در تاریخ جامعه ورزشی کاراته کشورمان، نخستین مدال طلای رده سنی امیدهای جهان بر سینه بهمن عسگری کاراته‌کای ارزنده قزوینی نشست تا افتخاری بزرگ برای جامعه ورزشی کاراته استان و کشورمان به ارمغان بیاید.

عسگری در جریان برگزاری این رقابت‌ها که در سال 2011 به میزبانی کشور مالزی برگزار شد، در وزن منهای 68 کیلوگرم به روی تاتامی رفت و با شکست تمامی رقیبان خود مدال زرین طلا را بر گردن آویخت، مدالی که البته عسگری دو سال قبل از آن هم موفق شده بود در رده سنی جوانان و این‌بار در مسابقات 2009 کشور مراکش آن را تکرار کند و در همان اوایل سن و سال جوانی نام خود را به عنوان یکی از برترین چهره‌های کاراته کشورمان روی زبان‌ها بیاندازد.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه کاراته‌کاهای قزوینی در سال‌های اخیر با تلاش‌های مستمر و پشتکار بی‌نظیر خود موفق شدند دروازه‌های ورود به تیم ملی کشورمان را فتح کنند، اظهار کرد: به طور حتم کاراته‌کاهای این استان با اعتماد به نفس لازم و بالایی که در طول این سال‌ها به دست آورده‌اند، قطعا می‌توانند عصای دست مربیان تیم ملی کشورمان در آوردگاه مسابقات آسیایی و جهانی باشند.

حمیدرضا داوری با اشاره به موفقیت بهمن عسگری و علی‌اصغر آسیابری در مسابقات جایزه بزرگ کشور قطر که هفته گذشته صورت گرفت، عنوان کرد: عسگری در این رقابت‌ها که با حضور ورزشکاران مطرح کشورهای برتر جهان از جمله ژاپن، روسیه، آمریکا، فرانسه و ایتالیا برگزار شد، با شکست تمامی رقیبان خود، موفق شد با اقتدار عنوان قهرمانی وزن منهای 75 کیلوگرم این مسابقات را به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: این کاراته‌کای ارزنده قزوینی در این رقابت‌ها موفق شد رقیبانی از کشورهای مراکش، الجزایر، عربستان و دو نماینده از کشورمان از جمله سعید حسنی‌پور رقیب اصلی خود را که عناوین ارزشمندی همچون قهرمانی جوانان و امیدهای جهان را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده است را در دیدار نهایی با نتیجه سنگین و مقتدرانه 10 بر 2 از پیش رو بردارد و برای این حریف خط و نشان سختی بکشد.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین تصریح کرد: بدون شک و با توجه به اینکه تنها کمتر از دو ماه دیگر به آغاز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در کشور امارات زمان باقی مانده است، کادر فنی تیم ملی روی نتیجه این رقابت‌ها برای ملی‌پوش شدن نهایی بازیکنان حساب ویژه‌ای باز کرده بود که خوشبختانه عسگری به خوبی توانست آمادگی روحی و روانی و قدرت تکنیکی خود را در حضور مربیان تیم ملی به معرض نمایش بگذارد و اگر اتفاق خاصی صورت نگیرد از همین الان می‌توان با صراحت اعلام کرد که عسگری می‌تواند یکی از ملی‌پوشان حاضر تیم ملی کاراته کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

داوری با اشاره به حضور علی‌اصغر آسیا‌بری دیگر کاراته‌‌کای ملی‌پوش قزوینی که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی امیدهای جهان در کشور اسپانیا آماده می‌کند، افزود: آسیابری هم یکی از امیدهای کاراته کشورمان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر توانسته است به خوبی در عرصه رقابت‌های ملی و مسابقات برون‌مرزی استعداد خود را به رخ حریفان بکشد.

وی ادامه داد: آسیا‌بری اگرچه در بخش کومیته انفرادی مسابقات جایزه بزرگ کشور قطر مسابقات خوبی را به نمایش گذاشت، اما در نهایت با شکست در دور سوم این رقابت‌ها دستش از مدال کوتاه ماند، اما در بخش کومیته تیمی موفق شد به همراه تیم ملی کاراته کشورمان عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد تا دست خالی این مسابقات را ترک نکرده باشد.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین با اشاره به اقدامات این هیئت ورزشی در راستای کشف استعدادها گفت: هر ساله در مدارس این استان دوره‌های استعدادیابی انجام می‌گیرد و دانش‌آموزان مستعد در رشته کاراته شناسایی می‌شوند.

داوری ابراز داشت: این استعدادها بسیار ارزشمند هستند و قهرمانان آینده کاراته استان قزوین خواهند بود چراکه بسیاری از قهرمانان کنونی نتیجه همین استعدادیابی‌ها هستند.

محمدصادق بابایی نیز امروز با اشاره به حضور چهار ملی‌پوش قزوینی در تیم‌های ملی کاراته کشورمان به خبرنگار فارس در قزوین گفت: علاوه بر عسگری و آسیابری، مجید حسن‌نیا و امیررضا میرزایی دو تن دیگر از ورزشکاران شایسته کاراته استان قزوین هستند که به ترتیب در تیم‌های ملی بزرگسالان و نوجوانان کشورمان حضور دارند و خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور امارات و رقابت‌های قهرمانی جهان در کشور اسپانیا آماده می‌کنند.

رئیس هیئت کاراته استان قزوین با اشاره به توانمندی‌های مجید حسن‌نیا که در وزن منهای 55 کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان حضور دارد، عنوان کرد: حسن‌نیا در طول یکسال گذشته در جریان اردوهای آماده‌سازی و مسابقات درون‌اردویی و برون‌مرزی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است و به طور یقین برای پوشیدن پیراهن تیم ملی باید از سد رقیب قدرتمند خود وحید حسنی‌پور عبور کند.

بابایی خاطرنشان کرد: با شناختی که از این کاراته‌‌کای قزوینی سراغ داریم، وی می‌تواند این حریف را از پیش‌رو بردارد و توانایی‌های خود را به رخ کادر فنی و مربیان تیم ملی امید کشورمان بکشد.

وی با اشاره به حضور امیررضا میرزایی دیگر کاراته‌کای استان قزوین که در ترکیب تیم ملی نوجوانان کشورمان حضور دارد، گفت: میرزایی از همان روزهایی که شروع موفقیت خود را در جریان مسابقات قهرمانی کشور کلید زد، نشان داد برای ملی‌پوش شدن انگیزه‌های بالایی دارد، اتفاقی که در نهایت صورت گرفت و این نوجوان شایسته قزوینی با توانایی کامل خود را آماده و مهیای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان می‌کند که کمتر از یک ماه دیگر به میزبانی کشور اسپانیا برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت کاراته استان قزوین بیان کرد: امیدوار هستیم ورزشکاران قزوینی حاضر در تیم ملی کشورمان با درخشش در جریان مسابقات قهرمانی آسیا و جهان مزد زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ خود را در مدت نزدیک به یک سال حضور در اردوهای تیم ملی به دست آورند و با گرفتن خوش‌ر‌نگ‌ترین مدال برای کشور و استان باز هم افتخار‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/77004/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول