اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

وضعیت اقتصادی مازندران با رونق تولید بهبود می‌یابد/توسعه شهرک‌های صنعتی

استاندار مازندران از بهبود وضعیت اقتصادی استان با رونق تولید خبر داد.

وضعیت اقتصادی مازندران با رونق تولید بهبود می‌یابد/توسعه شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، ربیع فلاح در نشست با صنعتگران شهرک صنعتی بشل با اشاره به لزوم جدی به توسعه شهرک‌های صنعتی و حل مشکلات آن اظهار داشت: با حل مشکلات شهرک‌های صنعتی و استفاده از ظرفیت‌های آن در تولید و اشتغال شاهد رشد و توسعه استان هستیم.

استاندار مازندران افزود: مازندران دارای یک موقعیت استراتژیک است و شهرک صنعتی بشل نیز با توجه به قرار گرفتن در مسیر بزرگراه تهران و شمال در یک منطقه استراتژیک قرار گرفته است.

فلاح بیان داشت: سیاست دولت با اجرای اصل 44 قانون اساسی بر واگذاری شهرک‌های صنعتی به صاحبان اصلی که در واقع تولیدکنندگان و صنعت‌گران استان هستند، تمرکز پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظارات و دغدغه‌های تولیدکنندگان و صنعتگران دارای یک سری راه‌حل‌های استانی و ملی برای حل مشکلات است که در آینده نزدیک با پیگیری‌های انجام شده در کوتاه مدت یا دراز مدت حل می‌شود.

فلاح گفت: بازدید میدانی از شهرک‌های صنعتی و آشنایی با مسائل و مشکلات در کسب اطلاعات جدید مؤثر است و این امر مسئولیت مدیران استانی را در رفع مسائل سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به دغدغه‌های تولیدکنندگان و فعالان صنعتی شهرک صنعتی بشل سوادکوه تصریح کرد: مجموعه خواسته‌ها و انتظارات و دغدغه فعالان اقتصادی به صورت مدون در اختیار استانداری قرار گیرد.

استاندار مازندران بیان داشت: توسعه شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد و به جای احداث شهرک صنعتی جدید باید از تمام توان برای توسعه شهرک‌های صنعتی استفاده کنیم.

فلاح تصریح کرد: رویکرد دولت جدید با توجه به موقعیت‌های به دست آمده در داخل و خارج کشور مثبت است.

وی تأکید کرد: از تمام شهرک‌های صنعتی استان بازدید می‌شود تا با شرایط موجود در حوزه تولید و صنعت استان آشنا شویم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در این جلسه کوچک بودن وسعت شهرک‌های صنعتی را موجب افزایش قیمت‌های تمام شده دانست و اظهار داشت: مازندران دارای 38 شهرک و ناحیه صنعتی در استان با یک هزار و 900 هکتار وسعت بوده و از 4 هکتار تا 200 هکتار که شهرک صنعتی بشل به عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان است، در استان وجود دارد.

عباسعلی وفایی‌نژاد گفت: تاکنون 2 هزار و 316 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که یک هزار و 393 واحد بهره‌بردار با ظرفیت اشتغال 36 هزار و 892 نفر درحال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه صنعت و شهرک‌های صنعتی تنها با ایجاد شهرک‌های جدید میسر نمی‌شود بلکه توسعه و وسعت شهرک‌های فعلی می‌تواند رشد و شکوفایی تولید و صنعت استان را تسریع کند.

وفایی‌نژاد افزود: افزایش مساحت شهرک صنعتی بشل یکی از مصوبات دولت گذشته بوده که به دلیل ساختار منابع طبیعی تاکنون اجرایی نشده است.

وی بیان داشت: اجرای پروژه معابر داخلی شهرک با توجه به کمبود اعتبارات از هزینه داخلی شرکت درحال انجام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وفایی‌نژاد تأکید کرد: با ساخت نیروگاه کوچک برق برای این شهرک در آینده نزدیک مشکلات واحدهای تولیدی برطرف خواهد شد.

به گزارش فارس، در این جلسه اعضای هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بشل و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک مشکلات‌شان را مطرح کردند که عمده‌ترین مشکل واحدهای تولیدی در محور بانک در زمینه تأمین نقدینگی، سرمایه در گردش و نحوه دریافت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول