اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ا‌ل‌موندو: دولت اسپانیا در جاسوسی از شهروندانش با آمریکا همکاری کرده است

یکی از روزنامه‌های اسپانیا نوشت: دولت این کشور نه تنها از جاسوسی‌های آمریکا از کشورش خبر داشته بلکه با آژانس امنیت ملی آمریکا در این جاسوسی‌ها همکاری کرده است.

ا‌ل‌موندو: دولت اسپانیا در جاسوسی از شهروندانش با آمریکا همکاری کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس روزنامه انگلیسی «گاردین»، اسپانیا در جاسوسی از شهروندان این کشور با آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) همکاری کرده است. 

روزنامه اسپانیایی ال‌موندو با انتشار این مطلب نوشت که مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا با کشورهای خارجی همکاری داشته است.

ال‌موندو این اطلاعات را بر اساس مدارک «ادوارد اسنودن» مامور پیشین سازمان سیا منتشر کرده‌ است. بر این اساس آژانس‌های امنیتی اسپانیا نه تنها از فعالیت‌های آمریکایی‌ها اطلاع داشته، بلکه با آنها همکاری کرده‌اند.

یکی از مدارک آژانس امنیت ملی آمریکا به نام «اشتراک اطلاعات فعالیت‌های اینترنتی با شرکای خارجی» نشان می‌دهد که چطور آمریکا به همکاری دیگر کشورها از جمله اسپانیا در زمینه دسترسی به اطلاعات اطمینان داشته است.

آمریکا همکاری با کشورها را 4 مرتبه دسته‌بندی کرده است: گروه اول شامل انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزلند می‌شود. گروه دوم که اسپانیا نیز یکی از آنهاست شامل 19 کشور می‌شوند که به غیر از ژاپن و کره‌جنوبی همه آنها اروپایی هستند.

در این مورد روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز در مطلبی نوشت که میلیون‌ها تماس تلفنی که در اروپا مورد شنود قرار گرفته است که سرویس‌های اطلاعاتی اروپا به صورت محرمانه در اختیار آمریکا قرار داده‌اند.

انتهای ‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول