اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مدیر اطلاعات ملی آمریکا:

کاخ سفید از قبل در جریان جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی قرار داشت

مدیر اطلاعات ملی آمریکا تصریح کرد کاخ سفید از قبل در جریان جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی قرار داشت.

کاخ سفید از قبل در جریان جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی قرار داشت

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا امروز، چهارشنبه در جلسه استماع مقابل کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت که کاخ سفید از این فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آگاه بوده است.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی جیمز کلاپر در جلسه شهادت در مقابل کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفت که آژانس امنیت ملی، مقامات ارشد شورای امنیت ملی را در جریان فعالیت‌های تجسس که در کشورهای خارجی انجام می‌داد، قرار داده بود.

وی از اظهار نظر مستقیم درباره اینکه آیا باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هم از فعالیت‌های جاسوسی آن سازمان آگاه بوده خودداری کرد، اما ظاهراً اظهارنظرهای مختلف روزهای گذشته مبنی بر اینکه کاخ سفید اطلاعی از آنها نداشته است را به چالش کشید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید از فعالیت‌های گردآوری اطلاعات آژانس آگاه است یا خیر گفت: «ممکن است آنها اطلاع داشته باشند. باید بگویم که تنها، جزئیات این موضوع گفته نمی‌شود. در اینجا داریم درباره سازمان بزرگی صحبت می‌کنیم که هزاران و هزاران درخواست فردی از آن وجود دارد.»

آژانس امنیت ملی از زمان افشاگری‌های ادوارد اسنودن، تحلیلگر سابق سیا که از جاسوسی‌های این سازمان پرده برداشت تحت فشار قرار گرفت است.

دامنه افشاگری‌ها تا آنج پیش رفته که هفته گذشته گزارش شد این آژانس تماس‌های شخصی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را شنود کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول