اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انتشارات موسسه پژوهشی امام خمینی(ره):

چاپ ششم کتاب «تاریخ تحقیقی اسلام» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار چاپ ششم جلد اول کتاب «تاریخ تحقیقی اسلام یا موسوعه التاریخ الاسلامیه» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

چاپ ششم کتاب «تاریخ تحقیقی اسلام» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب تاریخ تحقیقی اسلام یا موسوعة التاریخ الاسلامیه اظهار کرد: این کتاب به تاریخ اسلام از نظر تحقیقی می‌پردازد و نویسنده حوادث عصر نبوت تا مرحله اعلان نبرد و حوادث سال‌های دوم تا یازدهم هجرت را در این کتاب تبیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این اثر شامل چهار فصل است که فصل نخست آن نگاهی به حقایق و تاریخ پیش از اسلام، روش مطالعه و تحلیل تاریخ اسلام دارد.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: نویسنده در فصل نخست این کتاب به مباحثی در زمینه جاهلیت در قرآن کریم، ‌جاهلیت در نهج‌البلاغه، زندگی حضرت ابراهیم(ع)، مکه مکرمه، مدینه منوره،‌ دین در جزیرة العرب و... می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد:‌ نویسنده در فصل دوم به نشر و نمای نبی مکرم اسلام(ص) می‌پردازد که وفات عبدالله و زندگانی حضرت رسول اکرم(ص) از کودکی تا زمانی که به بعثت رسید از موضوعاتی است که در فصل دوم به آن پرداخته شده است.

روحانی عنوان داشت: فصل سوم بعثت نبی اکرم(ص) است که تاریخ را به صورت تحقیقی در این بخش پیگیری می‌کند و مباحث مختلفی مانند اخبار بعثت، چگونگی آغاز بعثت و نزول نخستین آیه‌ها در آن‌ها مطرح شده است.

وی ادامه داد:‌ تاریخ معلمی است که تجربه‌های نسل‌های پیشین را بازگو می‌کند تا آیندگان عبرت گرفته و در مسیر زندگی و صراط مستقیم پیشی گیرند.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: بدون شک تاریخ اسلام، به اعتراف صاحبان فن، یکی از بی‌نظیرترین گنجینه‌های تاریخی جهان است و در طول تاریخ اسلام مورخان و سیره‌نویسان کوشش کردند تا این گنجینه ارزشمند را به نسل‌های دیگر منتقل کنند.

وی عنوان داشت: استاد محمدهادی یوسفی‌غروی از مورخان و کتابشناسان صاحب نام حوزه علمیه قم و نجف پس از 20 سال و اندی تحقیق، کتاب موسوعه تاریخ الاسلامی را به جامعه علم و ادب تقدیم کرده است.

روحانی یادآور شد:‌ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) کتاب تاریخ تحقیقی اسلام را با توجه به شان نزول آیات و روایات اهل بیت(ع) به زبان فارسی در چهار جلد در دستور کار دارد.

وی عنوان داشت:‌ مولف این کتاب سعی کرده از منابع غنی در تدوین این کتاب استفاده کند و حتی توجه ویژه‌ای به منابع شیعی دارد و این کتاب برای دانشجویان رشته تاریخ مفید است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: در این کتاب هر گونه حادثه‌ای با تحقیق و مستند ارائه شده است.

چاپ ششم جلد اول کتاب «تاریخ تحقیقی اسلام یا موسوعة التاریخ الاسلامیه» از سوی محمدهادی یوسفی‌غروی در 448 صفحه تالیف شده و توسط حسین‌علی عربی ترجمه شده که در آینده‌ای نزدیک با قیمت 14 هزار تومان و تیراژ هزار عدد وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول