اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه مطبوعات استان البرز:

کتابچه مصور تاریخ رسانه‌های استان البرز منتشر می‌شود

مدیر خانه مطبوعات استان البرز از انتشار نخستین کتابچه مصور تاریخ رسانه‌ها و مطبوعات استان خبر داد.

کتابچه مصور تاریخ رسانه‌های استان البرز منتشر می‌شود

مهدی کریمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: خانه مطبوعات استان البرز اگر چه به نوعی تازه تاسیس و نوپا به شمار می‌آید اما طی مدت فعالیت خود اقدامات فرهنگی خوبی با هدف تعامل بیشتر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران این استان انجام داده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که در خانه مطبوعات استان البرز طراحی و اجرا می‌شود در حوزه‌های مختلف بوده و تلاش داریم تا بیش از گذشته اصحاب رسانه در این استان را به هم نزدیک‌ کنیم.

اعزام خبرنگاران البرزی به عتبات عالیات

مدیر خانه مطبوعات استان البرز افزود: در همین راستا تاکنون خبرنگاران البرزی به 6 استان کشور اعزام و در آنجا با فعالیت رسانه‌های آن استان آشنا شدند.

کریمایی ادامه داد: همچنین در آذرماه سال‌جاری برای نخستین‌بار تعدادی از خبرنگاران استان البرز به عتبات عالیات مشرف می‌شوند و در حال حاضر مشغول ثبت‌نام و برنامه‌ریزی برای انجام این سفر معنوی هستیم.

اجرای طرح غربالگری پزشکی از 200 خبرنگار البرزی

وی اظهار داشت: همچنین در هفته‌های گذشته و با هماهنگی که با مراکز بهداشتی و درمانی استان البرز داشتیم، بیش از 200 خبرنگار این استان به همراه خانواده‌های خود در طرح غربالگری پزشکی شرکت کردند.

مدیر خانه مطبوعات استان البرز افزود: در این طرح اصحاب رسانه در استان البرز و خانواده‌های آن‌ها به صورت رایگان آزمایشات پزشکی مانند قند و فشار خون را انجام دادند.

کریمایی گفت: همچنین در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان انتقال خون،‌ نخستین ایستگاه ثابت انتقال خون در محل خانه مطبوعات استان البرز مستقر شود.

وی اظهار داشت: در کنار ارائه این تسهیلات به خانواده مطبوعات و رسانه‌های استان البرز، هفته آینده دور دوم کلاس‌های آموزش خبرنگاری و روزنامه‌نگاری ویژه اعضای خانه مطبوعات استان البرز و با هدف ارتقای کیفی فعالیت اصحاب رسانه در این استان برگزار خواهد شد.

مدیر خانه مطبوعات استان البرز گفت: این دوره‌ها با حضور اساتید مجرب روزنامه‌نگاری و حضور اصحاب رسانه در استان البرز برگزار می‌شود و همچون دوره نخست، افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها، مدرک گذراندن این دوره‌های آموزشی را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین مقدمات راه‌اندازی نخستین صندوق اعتباری خانه مطبوعات استان البرز با همکاری دستگاه‌های مسئول و نهادهای نظارتی در حال انجام است.

مدیر خانه مطبوعات استان البرز اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای فرهنگی که توسط این خانه در دست انجام است، انتشار نخستین کتابچه تاریخ مصور مطبوعات و رسانه‌های استان البرز از دوره قاجار تا به امروز بوده که این کتابچه مراحل بازبینی را طی کرده و پیش از پایان سال‌جاری به چاپ می‌رسد.

انتقاد از عدم تحقق وعده‌های مسئولان به خبرنگاران

کریمایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که جامعه رسانه‌ای استان البرز از افراد خدوم، صبور و دلسوز تشکیل شده است، گفت: متاسفانه مسئولان ما به وعده‌هایی که به خبرنگاران می‌دهند عمل نمی‌کنند و این در حالی است که اصحاب رسانه در استان البرز بیشترین تلاش را در راه تحقق اهداف کلان مدیریت استان و دستگاه‌های مختلف متحمل می‌شوند.

وی اظهار داشت: به طور قطع اکثریت مطلق خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه استان البرز توقع مالی از مسئولان ندارند اما متاسفانه مشاهده می‌شود که وعده‌های مسئولان به رسانه‌های استان محقق نمی‌شود.

خبرنگاران نیازی به هدیه مسئولان ندارند

کریمایی تاکید کرد: عدم برخی از وعده‌ها موجب می‌شود که خبرنگاران دلسوز استان البرز نسبت به رویکرد برخی از مدیران گلایه‌مند شوند به عنوان نمونه در روز خبرنگار برخی از این مدیران با برگزاری جشن و مراسم‌ مختلف مدعی شدند که به‌زودی هدیه‌ای را به خبرنگاران ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: هیچ یک از اهالی مطبوعات استان توقع هدیه از مسئولان را ندارند اما وقتی می‌بینند که با گذشت چند ماه از روز خبرنگار، این وعده ناچیز آن‌ها هنوز محقق نشده است؛ از مدیران خانه مطبوعات می‌پرسند «مگر ما انتظار هدیه داشتیم که آقایان در مقابل دوربین رسانه‌ها وعده‌ای می‌دهند که قرار نیست، عملی شود».

مدیر خانه مطبوعات استان البرز گفت: تا به امروز حتی یک نفر از خبرنگاران از مسئولان نپرسید که «هدیه خبرنگاران چه شد؟» چرا که ما انتظار هدیه نداریم اما عدم تحقق وعده‌های مسئولان موجب گلایه‌ اصحاب رسانه شده است.

انتهای پیام/2302/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول