اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

مانور پدافند غیرعامل در سنندج برگزار شد

مانور پدافند غیرعامل با هدف آمادگی در برابر تهدیدهای دشمنان در سنندج برگزار شد.

مانور پدافند غیرعامل در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار عرفانی‌نسب ظهر امروز در مانور پدافند غیرعامل دبیرستان شیخ شلتوت این شهرستان و با عنوان "پدافند غیرعامل اصلی برای همیشه" به بیان صحبت‌هایی در خصوص این مانور پرداخت.

وی پدافند غیرعامل را مجموعه‌ای از اقداماتی عنوان کرد که باید پیش از بروز خطر هماهنگ شود تا میزان آسیب‌پذیری ابنیه و نیروهای انسانی به حداقل برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در خصوص خطراتی که جوامع را تهدید می‌کنند گفت: این تهدیدها به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم‌بندی می‌شوند.

عرفانی‌نسب منظور از پدافند غیرعامل را بیشتر مربوط به شکل دوم آن دانست و گفت: تهدیدهای انسان‌ساز گاهی امنیتی مانند خرابکاری‌ها است.

وی برخی تهدیدها را نیز نظامی عنوان کرد و افزود: برخی تهدیدها نیز اتفاقی است که از آن جمله می‌توان به آتش‌سوزی اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان دستگاه‌های دخیل در پدافند غیرعامل را شامل سپاه، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر، آب، برق، گاز و دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد.

عرفانی‌نسب تصریح کرد: این مانور با هدایت استاندار و در راستای استتار، اختفا و فریب خواهد بود.

وی افزود: این برنامه در راستای نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در برابر تهدیداتی است که کشور ما را با خطر مواجه می‌کند.

 انتهای پیام/79012/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول