اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان:

ایجاد اشتغال صرفاً به معنای استخدام نیست

استاندار همدان با بیان اینکه ایجاد اشتغال صرفاً به معنای استخدام نیست، گفت: اینکه برخی دستگاه‌ها اعلام می‌کنند نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند به این خاطر است که ایجاد اشتغال را صرفاً به معنای استخدام می‌دانند.

ایجاد اشتغال صرفاً به معنای استخدام نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد صبح امروز در کارگروه اشتغال استانداری همدان اظهار داشت: با توجه به عدم ثبت مجوز‌های صادره در سامانه اطلاعاتی مشاغل خانگی، دستگاه‌ها تا 15 روز آینده فرصت دارند تا اطلاعات مشاغل خانگی را در سامانه ثبت کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال صرفاً به معنای استخدام نیست، تأکید کرد: اینکه برخی دستگاه‌ها اعلام می‌کنند نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند، به این خاطر است که ایجاد اشتغال را صرفاً به معنای استخدام می‌دانند.

استاندار همدان در پاسخ به سخنان فرماندار نهاوند مبنی بر اینکه مددجویان بهزیستی به دلیل قطع شدن مستمری خود از تسهیلات اشتغالزایی استقبال نمی‌کنند، عنوان کرد: در پرداخت تسهیلات به این قشر باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه نباید مستمری این افراد قطع شود، ادامه داد: هیچ یک از افراد زیرپوشش بهزیستی با دریافت مبلغ ناچیزی از وام اشتغال، راضی به قطع شدن مستمری خود نمی‌شوند.

آزاد ادامه داد: علاوه بر بحث کمک به عدم قطع مستمری مددجویان بهزیستی باید به این افراد در بحث ایجاد اشتغال در خارج یا داخل منزل نیز امیدی ایجاد شود.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف بیان داشت: دستگاه‌هایی که در انجام تعهدات اشتغالی خود آمار بالایی داشته باشند، تشویقی می‌گیرند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها در این مدت باید نسبت به تحقق اشتغال تعهد شده خود اقدام کنند تا به همان نسبت نیز اعتبار جذب کنند، در غیر این صورت از میزان اعتبارات آنها کسر می‌شود.

وی خطاب به فرمانداران شهرستان‌ها یادآور شد: بررسی‌های لازم برای راه‌اندازی شفیت دوم در کارگاه‌ها انجام شود و در صورت لزوم سرمایه در گردش و تسهیلات در اختیار آنها قرار گیرد.

آزاد در پایان تأکید کرد: باید جلساتی با حضور تولیدکنندگان برگزار شود تا مشکلات آنها احصا و مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/89007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول