اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از شرکت در مسابقات جهانی لهستان

وزنه‌بردار رودانی در میان استقبال هرمزگانی‌ها به زادگاهش بازگشت+تصاویر

مجید عسکری وزنه‌بردار جوان رودانی پس از شرکت در مسابقات جهانی لهستان امروز در میان استقبال مردم هرمزگان به زادگاهش بازگشت.

وزنه‌بردار رودانی در میان استقبال هرمزگانی‌ها به زادگاهش بازگشت+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، مجید عسکری هر چند در مسابقات جهانی لهستان نتوانست مدالی را به طور انفرادی کسب کند، اما امتیازات او سبب شد، ایران در جدول رده‌بندی تیمی با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز و 442 امتیاز تیمی پس از روسیه و چین، برای دومین دوره پیاپی روی سکوی سوم مسابقات جهانی بایستد.

این ورزشکار جوان و خوش‌‌آتیه رودانی، وزنه‌برداری را از سال 78 آغاز کرده و از سال 85 آن را به صورت حرفه‌ای ادامه داده است.

وی تاکنون علی‌رغم سن کمش موفق به هفت بار حضور در تیم ملی وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران شده است.

این در حالی است که عسکری، در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2013 لهستان، موفق به کسب مقام هفتمی جهان در دسته 62 کیلوگرم رده سنی بزرگسالان شد.

عسکری که در حال حاضر 22 سال سن دارد موفق به کسب یک مدال طلا، دو نشان نقره رقابت‌های آسیایی و جهانی و یک مقام پنجمی در مسابقات المپیک دانشجویی در روسیه شده است.

وی در مسابقات جهانی لهستان با ثبت رکورد 128 کیلوگرم و کسب عنوان هشتمی در حرکات یک ضرب و کسب ششمی رقابت‌های دو ضرب، به مقام هفتمی نائل شد که به نظر اغلب کارشناسان ورزشی این امر چیزی از شایستگی‌های این وزنه‌بردار جوان کم نمی‌کند.

لازم به ذکر است در کارنامه ورزشی عسکری، قهرمانی مسابقات آسیایی رده سنی نوجوانان در وزن 50 کیلوگرم در سال 86، نایب قهرمانی رقابت‌های آسیایی در رده سنی بزرگسالان در وزن 56 کیلوگرم در سال 90، نایب قهرمانی مسابقات جهانی مالزی در رده سنی جوانان در وزن 56 کیلوگرم در سال 90 و کسب عنوان پنجمی در المپیک دانشجویی روسیه در سال 92 نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام/88003/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول