اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

اعتراض خانواده قربانیان حملات پهپادها به کنگره آمریکا رسید

شماری از قربانیان حملات مرگبار آمریکایی به مناطق قبایلی پاکستان با حضور در کنگره آمریکا، خواستار توقف کشتار غیرنظامیان در این حملات شدند.

اعتراض خانواده قربانیان حملات پهپادها به کنگره آمریکا رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، خانواده یک زن پاکستانی که در حمله پهپادهای آمریکایی جان خود را از دست داده بود در اعتراض به کشته شدن مادر‌بزرگشان به اعضای کنگره آمریکا اعتراض کردند.

«رفیق‌الرحمن» یک معلم پاکستانی نیز که مادرش را در حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی از دست داده بود، برای اعتراض به کشتار غیرنظامیان در این حملات به همراه 2 فرزند 9 و 13 ساله خود به کنگره آمریکا رفت.

این پیرزن 67 ساله سال گذشته در حالی که مشغول کار در مزرعه بود بر اثر موشک‌باران پهپادهای آمریکایی در «وزیرستان شمالی» پاکستان کشته شد.

کودکان این خانواده نیز که خود از آسیب‌دیدگان این حمله بودند در حالی که نقاشی‌هایی از حمله پهپادها به خانه‌هایشان در دست داشتند در مقابل اعضای کنگره آمریکا حاضر شده و عنوان کردند که پهپادها نه تنها اعضای خانواده ما را از ما گرفتند بلکه بازی‌های کودکی و نوجوانی را نیز از ما گرفته‌اند. ما از ترس حملات هوایی قادر نیستیم آزادانه بازی کنیم و سختی از دست دادن عزیزانمان را فراموش کنیم.

پدر این کودکان نیز در مقابل اعضای کنگره گفت: استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین راه حل مشکلات نیست و مردم «وزیرستان شمالی» پاکستان هم اکنون در سایه ترس و وحشت پهپادها زندگی می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، وی با اشاره به زندگی آرام مردم آمریکا، گفت که مردم وزیرستان نیز باید بتوانند در یک محیط آرام زندگی کنند و کودکانشان قادر باشند برای بازسازی کشور خود به راحتی تحصیل کنند.

اگرچه این خانواده به ‌دعوت «آلن گریسون» نماینده دموکرات کنگره آمریکا عازم واشنگتن شده بودند تا مشاهدات خود درباره حملات پهپادها را ارائه کنند و حتی نمایندگان کنگره آمریکا نیز در این جلسه، بر لزوم شفاف‌سازی و بررسی معایب و مزایای حملات پهپادها تأکید کردند اما به نظر می رسد که واشنگتن همچنان بر موضع خود برای ادامه این روند پافشاری می‌کند.

پس از این جلسه، گریسون که خود از بانیان این برنامه در کنگره بود در گفت‌وگو با بی.بی.سی، توپ را به میدان پاکستانی‌ها انداخت و گفت: اگرچه حمله پهپادها به پاکستان بر خلاف قوانین بین‌المللی است اما امکان ندارد این حملات بدون هماهنگی با پاکستان صورت گرفته باشد.

وی افزود: من اطمینان دارم که در حمله پهپادها به مناطق قبایلی عده‌ای از شبه‌نظامیان به ویژه رهبران خطرناک القاعده نیز کشته شده‌اند بنابراین نباید از یک بعد به موضوع نگاه کرد.

به گفته گریسون، اگر پاکستان روند حملات پهپادهای آمریکایی را تسهیل نکند می‌تواند همین فردا این حملات را متوقف کند.

عضو کنگره آمریکا با اشاره به جنگ عراق گفت: زمانی که دولت این کشور خواهان خروج نظامیان آمریکایی شد جنگ عراق خود به خود به پایان رسید بنابراین اگر ارتش پاکستان تروریسم را ریشه‌کن کند لازم نیست آمریکا در این زمینه وارد عمل شود.

گریسن تأکید کرد: اگر دولت پاکستان بخواهد می‌تواند از حمله پهپادها به کشورش جلوگیری کند.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، از سال 2004 تاکنون پهپادهای آمریکایی 330 بار پاکستان را هدف قرار دادند که بر اثر آن 2200 نفر کشته و بیش از 600 نفر زخمی شدند.

این در حالی است که 400 نفر از افراد کشته شده مردم عادی هستند و 200 نفر از آنان با اینکه عضو گروه‌های خاص بودند اما مسلح و جنگجو نبودند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول