اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

تظاهرات ضدآمریکایی قبایل پاکستان در اعتراض به حملات پهپادها

صدها تن از اعضای قبایل پاکستان با برپایی تظاهرات ضدآمریکایی در این کشور خواهان توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبایلی این کشور شدند.

تظاهرات ضدآمریکایی قبایل پاکستان در اعتراض به حملات پهپادها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، تعدادی از قبایل پاکستان به ویژه قبایل «وزیرستان جنوبی» با تجمع در شهرستان «دیره اسماعیل‌خان» خواهان توقف حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی شدند.

این قبایل از دولت خواستند ادامه همکاری با آمریکا برای مبارزه با تروریسم را به توقف حمله پهپادها مشروط کند.

قبایل معترض با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی تا مرز ایالت «پنجاب» تظاهرات کردند.

«مدو خان گوهر وزیر» رهبر معترضان در گفت‌وگوی تلفنی با رسانه‌ها ابراز داشت: در حمله پهپادهای آمریکایی افراد بی‌گناه کشته می‌شوند و بنابراین از هر شیوه‌ای برای اعتراض به ادامه این حملات استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: قبایل پاکستان مصمم هستند در صورت متوقف نشدن حمله پهپادها با تشکیل پرونده علیه آمریکا این کشور را در دادگاه‌های بین‌المللی محکوم کنند.

رهبر معترضان قبایلی تأکید کرد: اگر دولت پاکستان و مجامع بین‌المللی نمی‌توانند مردم را از آسیب پهپادهای آمریکایی حفظ کنند، به این قبایل اجازه دهند خودشان در این زمینه وارد عمل شده از خود دفاع نمایند.

پهپادهای آمریکایی حدود 10 سال است با بمباران مناطق قبایلی پاکستان شمار زیادی از مردم غیرنظامی را در این منطقه به کام مرگ فرستاده‌اند که این موضوع باعث خشم مقامات و افزایش احساسات ضدآمریکایی در این کشور شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول