اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برداشت نوبرانه مرکبات از باغ‌های ریگان

برداشت نوبرانه از باغ‌های مرکبات ریگان آغاز شده و این در حالی است که منحصر به‌فرد بودن، بخش گنکی شرق استان کرمان را به قطب تولید مرکبات تبدیل کرده است.

برداشت نوبرانه مرکبات از باغ‌های ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، برداشت نوبرانه از باغ‌های مرکبات ریگان آغاز شده و این در حالی است که منحصر به‌فرد بودن مرکبات بخش گنکی شرق استان کرمان را به قطب تولید مرکبات تبدیل کرده است.

یکی از خواص ویژه و منحصر به‌فرد بودن مرکبات این است که دارای پوست نازک و آب فراوان هستند.

بخش گنبکی ریگان به دلیل وجود قنوات پرآب یکی از نقاط شهرستان ریگان است که بیش از 2 هزار و 500 هکتار از باغ مرکبات از این قنوات آبیاری می‌شوند و آبیاری شدن این مرکبات سبب منحصر به فرد بودن آنها شده است.

جوشش آب‌های قنوات در دل کویر و وجود باغ‌های مرکبات سبب شده است که این نقطه به عنوان بهشت شرق استان کرمان تبدیل شود.

گنبکی ریگان در گذشته به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دشت گنبکی مورد هجوم شن‌های روان قرار گرفته بود، اما با اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی این بخش اکنون به قطب کشاورزی در زمینه مرکبات و نخیلات تبدیل شده است و ساکنان این منطقه اکنون در حال برداشت نوبرانه مرکبات هستند.

تولید مرکبات منحصر به‌فرد بخش گنبکی نمونه‌ای از تلاش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در این بخش است، مرغوبیت مرکبات گنبکی سبب رونق اقتصادی اهالی این منطقه شده است.

گنبگی بهشت شرق کرمان

فرماندار ریگان به خبرنگار فارس گفت: گنبکی با 22 هزار نفر جمعیت یکی از بخش‌های شهرستان ریگان به دلیل شرایط آب و هوایی به عنوان بهشت شرق استان کرمان نامگذاری شده است.

مجید اعتمادی افزود: این بخش دارای 98 آبادی است که بیش از 20 آبادی آن در مناطق کوهستانی و عشایری قرار دارد و شغل بیشتر مردم این بخش کشاورزی و دامپروری است.

وی بیان داشت: بیش از 4 هزار و 800  هکتار جنگل دست‌کاشت در اطراف بخش گنبکی وجود دارد که بیش از 20 روستا را از هجوم شن‌های روان در امان نگه می‌دارد.

فرماندار ریگان بیان داشت: وجود مرکبات منحصر به‌فرد در این بخش سبب رونق خاص این منطقه شده است.

وجود 2500 هکتار باغ مرکبات در بخش گنبکی

مدیر جهاد کشاورزی ریگان از آغاز برداشت نوبرانه مرکبات در این بخش خبر داد و افزود: به دلیل آب فراوان، کشاورزان این بخش زودتر از موعد مقرر محصول خود را دست‌چین و روانه بازار می‌کنند.

جلالی گفت: بیش از 2 هزار و 500 هکتار باغ مرکبات منحصر به‌فرد در این بخش وجود دارد که بیشتر آنها از نوع نارنگی، پرتقال مشهور گنبکی ریگان، گریف‌فرود والانسی، لیمو شیرین و لیمو ترش است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته بیش از 3 میلیارد تومان برای احیا، مرمت و لایروبی کانال این قنوات هزینه شده است که بیش از 7 هزار هکتار از اراضی توسط آن آبیاری می‌شوند.

جلالی عنوان کرد: آبیاری شدن باغ‌های مرکبات سبب شده که این محصول کاملا ارگانیک و با کیفیت باشد و این امر بازارپسندی آن را در پی داشته است.

انتهای پیام/80014/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول